Nyugalom, Pintér Sándor még nem ijedt meg Zaid Naffától

  • narancs.hu
  • 2018. május 14.

Belpol

A régi-új belügyminiszter is megtartotta hivatalba lépése előtti bemutatkozó beszédét.

Pintér Sándor régi-új belügyminisztert is meghallgatták a honvédelmi és rendészeti, valamint a nemzetbiztonsági bizottság közös ülésén.

Bevezetőjében többnyire a kormány jól ismert álláspontját és a megszokott paneleket ismételte. Beszélt arról, hogy céljuk továbbra is a kultúra és a nemzeti szuverenitás megvédése, a rend megtartása, hogy Magyarország továbbra is maradjon meg a magyaroké, amire a legnagyobb veszélyt továbbra is az illegális migráció jelenti.

A beszámolót követően záporoztak az ellenzéki képviselők kérdései. Többek közt a Stop Soros törvénytervezetről, amely olyan erős jogosítványokat ad a belügyminiszternek, hogy lehetővé teszi a civilek lehallgatását. Szóba került az amerikai vízumbotrány, a letelepedési kötvényekkel kapcsolatos visszaélések. Az ellenzéki képviselők tudni szeretnék, hogy pontosan hol tart a Pharaon-ügy, vagy mi a helyzet az Elios-botránnyal. De elhangzott az utóbbi idők egyik legsúlyosabb kérdése is, hogy miként lehet  Zaid Naffa még mindig az ország területén, ha terrorkockázatot jelent, amit ráadásul a TEK állapította meg.

A terrorkockázatra Pintér ennyivel reagált: "Én még nem ijedtem meg Zaid Naffától",  Zaid Naffa kapcsolatrendszere jelenti a terrorveszélyt, nem a személye, magyarázta, és ha valaki kinevezi, az az ő felelőssége.

(MTI, hvg)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.