Reagált Gulyás, Schilling és Vágó, a „három zavargó” Németh Szilárd vádjaira

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 12.

Belpol

Büszkék magukra, a fideszesek pedig paranoiások és félnek.

Reagáltak a megvádolt aktivisták, miután ma a nemzetbiztonsági bizottság zárt ülésén Németh Szilárd megnevezte

Gulyás Mártont, Schilling Árpádot és Vágó Gábort

mint afféle felforgatókat, lehetséges zavargókat, majd azt fejtegette a sajtónak, hogy a titkosszolgálatok is megerősítették, hogy ők hárman erőszakos eszközökkel akarják ősszel elmozdítani helyéről a kormányt, írta meg a 24.hu. Részleteket a titkosszolgálati értesülésekről nem árult el a Fidesz alelnöke, ráadásul a bizottsági ülés tartalmát 2026-ig titkosították is. A bizottság ellenzéki tagjai szerint viszont nincsenek bizonyítékok, Németh nem mond igazat.

Gulyás Márton a 444-nek azt mondta: „Még soha nem tüntetett ki így az államom.” És hozzátette, szombatra egy beszélgetést szervez Vágóval és Schillinggel közösen, Háttérhatalom címmel. Schilling Árpád a délután elhangzottakra a lapnak úgy reagált: „Itt látjuk, hogy kilóra eladják az országot az oroszoknak, és én vagyok a nemzetbiztonsági kockázat?”

Vágó Gábor pedig a blogján kommentálta Németh Szilárd szavait: „Mi volt nekem a bűnöm, hogy felforgató lettem? Népszavazást indítottam, és ennyire berosáltak a korrupciós bűnök elévülési idejének a megnövelésétől? Tüntetést szerveztem Felcsútra, és felborítottam a főfalu békéjét? Felszólaltam különböző demonstrációkon, és mindenhol azt hirdettem, hogy szervezetten kell leváltani a kormányt, de ne a düh és a harag vezéreljen? Nem tudom, mikor rúgtam el náluk a pöttyöst, de büszke vagyok rá.” Szerinte a fideszesek paranoiásak, és ez nem jelent mást, mint hogy félnek. „Ha valaki itt a nemzet biztonságára fenyegetést jelent, az Németh Szilárd az együgyűségével, Kövér László a paranoiájával, Szijjártó Péter a kiskakas-mentalitásával, Mészáros Lőrinc a harácsolásával, és Orbán Viktor a hatalommániájával.”

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.