Rektorhelyettes: Több mint 50 százalék az esélye, hogy megy a CEU
Screen_Shot_2017-04-26_at_18.07.44.png

Rektorhelyettes: Több mint 50 százalék az esélye, hogy megy a CEU

  • narancs.hu
  • 2017. április 26.

Belpol

Eddig biztosra mondták, hogy maradnak. Most már nem.

Az RTL Klub Híradójának nyilatkozva Enyedi Zsolt, a CEU rektorhelyettese azt mondta: „Ha az a kérdés, hogy a CEU a jelenlegi formájában, mindezekkel a programokkal, tanszékekkel, mindezekkel a kutatási projektekkel maradhat-e Budapesten, erre kevesebb mint 50 százalék esélyt látok.” Ez abból a videórészletből derül ki, melyet a csatorna mai Híradójának előzeteseként tett ki a Facebookra.

Enyedi arra alapozza véleményét, hogy ha a kormány tenni szeretett volna bármit annak érdekében, hogy az egyetem Budapesten maradjon, már tett volna lépéseket.

Enyedi Zsolt szerint az is elképzelhető, hogy Budapesten csak egy felnőtt oktatási kurzus vagy a könyvtár egy része lesz, az érdemi oktatási tevékenység viszont más városba, például Prágába vagy Bécsbe kerülhet. Azt mondja, nem akarnak költözni, már csak azért sem, mert egy ilyen döntés a dolgozóikon és családtagjaikon keresztül akár tízezer ember életét befolyásolná.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.