A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyik üres épületében éjszakázott vagy 150-200 utas a vasárnapról hétfőre virradó éjjelen, a repülőkre feladott csomagjaikra várva – értesült a 24.hu.
Az érintett járatok vasárnap késő este érkeztek Budapestre. Az utasok hiába vártak a csomagkiadó futószalagoknál, mert, mint kiderült, azok a dolgozók, akiknek ez a feladata, már korábban hazamentek, és nem volt, aki kipakoljon a gépekből. A bőröndöket végül hétfő reggel szállították be az átadóba, miután munkába állt az új műszak.
Az egyik érintett gép a beszámoló szerint Tel-Avivból érkezett. Egy utas, Lontai Mária a 24.hu-nak azt mondta, kisgyerekkel, csecsemővel utazó családok rekedtek az útlevél-ellenőrző és a magyar határt képező üvegajtók közötti helyiségben, ellátás nélkül. Vizet is csak a mosdóból tudtak szerezni. Amiatt is nagyon elkeseredtek, hogy a földi kiszolgáló cég pultja már zárva volt, az ott kifüggesztett számot hiába hívták, nem vette fel senki a telefont. Így órákig nem tudtak olyan emberrel beszélni, aki érdemi információval szolgált volna arról, mi történt a csomagokkal.
A hírportál kérdésére a Budapest Airport azt válaszolta, hétfőn kivizsgálták az esetet, és arra jutottak, hogy Európa más repterein bekövetkezett fennakadások miatt vasárnap este nyolc járat csúszott össze, ezek közül öt több órás késéssel ért Budapestre. Emiatt nőtt meg a földi kiszolgáló csapat terhelése, ezért nem sikerült a munkát időben elvégezni.
Az igazi kihívást nem az jelenti ilyenkor, ha sok az utas, hanem ha ilyen forgalmi csúcsok alakulnak ki, rövid időn belül sok gép indul vagy érkezik – magyarázta a Budapest Airport, amely – egyébként – felkészült a nyári szezonra, a kommunikációs osztály szerint technológiai újításokkal és humán erőforrással is; a gördülékeny utaskezelést és a minőségi szolgáltatást biztosítani tudja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a kiszolgálás minősége folyamatos legyen, más európai repülőterekhez hasonló problémák Budapesten ne fordulhassanak elő.