Római-parti lakás és romániai földek maradtak ki Bánki Erik vagyonnyilatkozatából

  • narancs.hu
  • 2019. január 9.

Belpol

A fideszes politikus szerint nincs ebben semmi, mert nem személyesen ő, hanem a cégei birtokolják ezeket.

Bár a fideszes Bánki Erik elismerte, hogy több éven keresztül volt egy 133 négyzetméteres lakása a Római Wellness Otthon lakóparkban, valahogy az ingatlan sosem szerepelt a vagyonnyilatkozataiban. A  Direkt36-nak nyilatkozva úgy fogalmazott, „félig-meddig” jelenleg is a lakóparkban él.

De a Duna-parti luxuslakáson kívül nem írta bele a nyilatkozataiba a romániai cégein keresztül szerzett több mint 100 hektárnyi földjét sem, és ezeknek a cégeknek a több száz milliós köztartozásai is kimaradtak – derül ki a Direkt36 részletes cikkéből.

Bánki azt mondta, azért nem tüntette fel az ingatlanokat a vagyonnyilatkozatában, mert nem személyesen ő, hanem cégei birtokolják ezeket. „A cégtulajdon és a magántulajdon két különböző dolog. Ha egy cég tulajdonában van egy ingatlan, akkor a cég tulajdonában van, és nem a magánszemély tulajdonában” – mondta a Direkt36-nak.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.