Sok milliárdunkba fáj Semjén álma

  • narancs.hu
  • 2019. május 16.

Belpol

Vadászati világkiállítást rendez Magyarország, csak a reklámra megy egy milliárd.

Egy a természettel - Nemzetközi Vadászati és Természeti Kiállítás: ez a hivatalos neve annak a "megarendezvények", amely mindenekelőtt Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, KDNP-elnök szívügye, és amelyhez már most dőlnek a milliárdok - írja a 24.hu.

A vadászati világkiállítást 2021-ben rendezik, és csak a kommunikációjára (pontosabban a kiállítás és a kapcsolódó rendezvénysorozat előkészítésével összefüggő kommunikációs feladatokra) várhatóan több mint egymilliárd forintot költenek. A fent említett kommunikációs feladatok nyertes pályázójának ajánlata ugyanis nettó 1,027 milliárd forintos vállalási árral számol - írják. Ezt a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciuma adta be. A cikkben hozzáteszik, hogy "ugyan még csak az ajánlatok bírálatáról készült összegzés férhető hozzá, de biztosra vehető a győzelem, más ajánlattevő ugyanis nem volt, csak a kormány sokmilliárdos plakátkampányait is vivő, Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó duó."

Az összegzésből nem derül ki, hogy a két vállalkozó mekkora részét végzi a munkának, azt lehet azonban tudni, hogy három alvállalkozó szolgáltatásait igénybe veszik majd, ezek:

a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet Kft.,
a p2m Consulting Szolgáltató és Tanácsadó Kft., valamint
a Századvég Politikai Iskola Alapítvány.

A kormány tavaly év végén az előkészületekre 7 milliárd forintot különített el, a világkiállításért felelős kormánybiztos pedig Kovács Zoltán lett.

 

Nem vérre szomjaznak - Vadászat Magyarországon - 1. rész

A gazdasági-politikai körök vadászszeánszai sokakat izgatnak. Mi minden dőlhet el egy ilyen eseményen? Cikkünk írása során számtalanszor hallottuk: nem kell ezt az időtöltést túlmisztifikálni. De mennyire segíti az objektív kép kialakítását a transzparencia hiánya? "Semmivel sem összehasonlítható érzés, amit a vad kilövésekor érzek. Gyönyör és borzongás fut végig rajtam.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.