Szijjártó Pétert tüdőgyulladással kezelték februárban
Petya_top_story_lead.jpg
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Marijana Nikolova bolgár miniszterelnök-helyettessel tartott sajtótájékoztatón Budapesten.

Szijjártó Pétert tüdőgyulladással kezelték februárban

  • narancs.hu
  • 2020. április 22.

Belpol

Nem a koronavírus okozta megbetegedését.

A külügyminiszter a Blikknek adott videós interjújában mondta el, hogy még februárban tüdőgyulladást kapott, kórházi ellátásra is szüksége volt. Mindez azonban még szezon előtt történt, és nem a vírus, hanem bakteriális fertőzés okozta a betegséget - tette hozzá. A lezárások előtt Szijjártó Brüsszelben, Üzbegisztában, Kirgizisztánban és az Egyesült Államokban is járt. "Az egy nagyon necces hét volt" - fogalmazott.

Azóta kétszer tesztelték koronavírusra, mindkét alkalommal negatív tesztet produkált.

Via HVG

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.