Tarlós esélyei „egyre egyértelműbbek” – A Nézőpont szerint

  • narancs.hu
  • 2019. október 7.

Belpol

Így fest ma egy közvéleménykutatás a Magyar Nemzet megrendelésére.

Karácsony Gergely botrányos hangfelvétele nem változtatott tartósan a politikai versenyen a fővárosban. A biztosan választók 53 százaléka Tarlós Istvánra, 40 százaléka Karácsony Gergelyre, s immár 7 százaléka Puzsér Róbertre szavazna; Berki Krisztiánnak jelenleg nincs azonosítható szavazótábora” – írja a Magyar Nemzet a kormányközeli Nézőpont Intézet kutatásáról.

A lap részére megrendelt kutatás szerint minden tekintetben Tarlós áll nyerésre – és erre számít a budapestiek 67 százaléka –, ennek jegyében olyan állításokat is megfogalmaznak, ami jobban illenék egy kormánypárti publicisztikába, mint közvéleménykutatásba. Mint írják, „Karácsony esetében a választás a túlélésről is szól. A kutatásokban mérhetetlen pártot irányító politikus, sikertelen volt miniszterelnök-jelölt és távozó kerületi polgármester ezüstérmes főpolgármester-küzdelme esetén könnyen feladat nélkül maradhat”.

Állítják: a fővárosiak 62 százaléka tartja Tarlóst alkalmasnak a városvezetésre, ennek azonban ellentmond a Medián legújabb kutatása, mely szerint a budapestiek 53 százaléka szerint „Tarlóst nem jellemzi az önállóság, sokkal inkább befolyásolható”, és csak 18 százalék látta csak úgy, hogy „a város érdekeit képviselte”.

Noha a Nézőpont kutatása alapján a választás „végeredménye a mozgósításon múlik, de Karácsonynak ez sem ad túl sok reményt”, mégis úgy látják, hogy az ellenzéki főpolgármester-jelölt számára kedvezőtlen adatok ellenére is éles küzdelem várható.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.