Újabb 1,6 milliárddal drágul a Budapest-Belgrád vasútvonal

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 26.

Belpol

Megint többletfeladatok merültek fel. A teljes büdzsé már 700 milliárd fölött jár.

Orbán Viktorék újabb 1 648 000 000 forinttal növelték a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére fordított közpénzt

– derült ki a hétfő éjszaka megjelent Magyar Közlöny 14141/2003-as kormányhatározatából. 

A kormányhatározat szerint a mostani döntés a "Ferencváros–Soroksár szakaszának megvalósításához szorosan kapcsolódó, a megrendelő MÁV Zrt. feladatainak ellátásához szükséges forrás biztosítását" szolgálja.

A kormányhatározat egyrészt 3 tételben (111,8 millió, 243,8 millió és 292,4 millió) összesen 648 millió forintot ad a Ferencváros–Soroksár szakasz határidőben történő megvalósításával összefüggő, a megrendelő MÁV Zrt. hatáskörébe foglalt szakmai feladatok elvégzésével és azok központi költségvetés terhére történő finanszírozására. Ezek a szakmai feladatok többek között a tervjóváhagyások, anyagkezelés, a projekt kivitelezéséhez kapcsolódó vasútszakmai feladatok ellátása, a fejlesztés során létrehozott eszközök üzembe helyezéséhez kapcsolódó tevékenységek, de kommunikációs, tájékoztatási és sajtónyilvánossággal kapcsolatos feladatok elvégzése is szerepel a listán.

Mindemellett 1 milliárd forinttal növelnek egy korábbi, március 16-i határozatban szereplő tételt. "A végrehajtás során felmerülő többletfeladatok elvégzésével és annak központi költségvetés terhére történő finanszírozásával" kapcsolatos akkori döntés mostani módosítása szerint jövőre a tavasszal 1,5 milliárd helyett 2,5 milliárd forintot kell erre biztosítania a kormánynak.

Egyébként

a rettenetes költségű, 750 milliárd forintért Mészáros Lőrinc vállalkozásai és a konzorciumban szereplő kínai cégek kivitelezésében készülő Budapest-Belgrád vasútvonal építése jelenleg áll.

Mert Mészárosék embereinek jórészt az 1-es vasúti fővonal Budapest-Tatabánya közötti, teljesen elhasználódott szakaszának felújítására kell koncentrálnia.  Míg a kínai konzorciumi tagok pedig, amelyek a vasútvonal működéséhez kritikus biztosítórendszer kiépítését végeznék, nem tudják megcsinálni a munkát az európai szabványok szerint.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.