Vecsei H. Miklós meggondolta magát, most bocsánatot kér

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 3.

Belpol

„Akik szerint patkány, hazaáruló vagyok, elfogadom. Őszintén.”

Ahogy arról tegnap mi is beszámoltunk, Vecsei H. Miklós a Vígszínház színésze problémásnak gondolta, hogy a Pál utcai fiúkból készült musicalben hallható Mi vagyunk a Grund című dalt politikai rendezvényeken használják fel. „Én nem látok ma Magyarországon olyan pártot, aki képviselni tudná/akarná ennek az üzenetét. Rég voltam ilyen szomorú... Arra kérek mindenkit, hogy ne azonosítsa ezt azzal, amiért mi már 240 előadáson keresztül a lelkünket és a barátságunkat adtuk, még akkor sem, ha maguk a szerzők ítélik úgy, hogy helye van ezeken a rendezvényeken” – írta Vecsei.

Vecsei H. Miklós elhatárolódik attól, hogy a Pál utcai fiúk betétdalát politikai rendezvényeken játsszák le

„Nem látok ma Magyarországon olyan pártot, aki tudná képviselni a dal üzenetét" „Mindenféle pártállástól függetlenül, mélyen elhatárolódom attól, hogy ma a 'Mi vagyunk a Grund!' szól politikai kampányrendezvényeken. Én nem látok ma Magyarországon olyan pártot, aki képviselni tudná/akarná ennek az üzenetét. Rég voltam ilyen szomorú...

Később azonban törölte korábbi bejegyzését és bocsánatot kért. „Nem volt igazam, nem döntöttem jól. Én megosztónak gondoltam, hogy a Jobbik és az Összefogás rendezvényein használják fel a "Mi vagyunk a Grund" dalt. Azonban kiderült, hogy rosszul értelmeztem, de ez az én balgaságom és emiatt épp én lettem megosztó. Elnézést, főképp, Dés Lászlótól, akit nagyon szeretek és tisztelek természetesen, csak ebben az ügyben eltért a gondolatunk. Továbbra is igyekezni fogok, hogy ez egy jobb, egymás véleményét tiszteletben tartó, igazságokért küzdő ország legyen. Akik szerint patkány, hazaáruló vagyok, elfogadom. Őszintén.” – áll az újabb posztban.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.