Vecsei H. Miklós elhatárolódik attól, hogy a Pál utcai fiúk betétdalát politikai rendezvényeken játsszák le

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 2.

Belpol

„Nem látok ma Magyarországon olyan pártot, aki tudná képviselni a dal üzenetét”

„Mindenféle pártállástól függetlenül, mélyen elhatárolódom attól, hogy ma a 'Mi vagyunk a Grund!' szól politikai kampányrendezvényeken. Én nem látok ma Magyarországon olyan pártot, aki képviselni tudná/akarná ennek az üzenetét. Rég voltam ilyen szomorú... Arra kérek mindenkit, hogy ne azonosítsa ezt azzal, amiért mi már 240 előadáson keresztül a lelkünket és a barátságunkat adtuk, még akkor sem, ha maguk a szerzők ítélik úgy, hogy helye van ezeken a rendezvényeken” – olvasható Vecsei H. Miklós Facebook-bejegyzése.

A Molnár Ferenc regényéből készült musical, a Pál utcai fiúk 2016 óta fut nagy sikerrel a Vígszínházban. A darab legismertebb dala, a Mi vagyunk a Grund, ami rendre felszólal ellenzéki tüntetéseken, például március 15-én is hallható volt egy tüntetésen. Vecsei – aki a darabban Nemecseket alakítja – ettől határolódott el, írta meg a 24.hu.

A hozzászólók felhívták a színész figyelmét arra a tényre, hogy a szerzőknek (Dés Lászlónak és Geszti Péternek) joguk van a dalt más célra is felhasználni. Vecsei erre az állításra azt reagálta „Nagyon jó barátomnak tartom Dést, csak ebben most nem értünk egyet. Én elszomorodtam és megvezetve érzem magamat egy ügyben.”

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.