Magyar helyettes államtitkár szólalkozott össze a Die Welt német szerzőjével

  • 2018. szeptember 25.

Belpol

A politikus rasszista megnyilvánulásai megdöbbentették az újságírót, így nyilvánosságra hozta a teljes levelezést.

Szalay-Bobrovniczky Vince hosszú szóváltásba keveredett Alan Posener a Die Welt újságírójával. Az ügy annyira szürreálisra sikeredett, hogy Posener úgy döntött széles plénum elé tárja a levelezést.

A magyar helyettes államtitkár azért kéri számon az újságírót, mert menekültkérdésben az Merkel álláspontját védi, aki, mint fogalmaz "ezt a hordát az országba engedte" majd azért reklamál, hogyan merészeli kritizálni a német alkotmányvédelem leváltott vezérét, aki egy bulvárlapnak nyilatkozva vonta kétségbe a chemnitzi gyilkosság utáni szélsőjobboldali zavargást megörökítő videót.

Posenert rendesen megdöbbentette az ex-nagykövet levele, leginkább annak rasszista hangvétele, ezért nem is hagyta válasz nélkül a vádakat.

Az adok-kapok levelezés során Szalay-Bobrovniczky két fő megállapításra  jut:

  • Németek nem követnek el tömeges nemi erőszakot, a németek ugyanis az áldozatok.
  • Soros bizonyítottan ismeretlen személyazonosságú embereket csempész be Európába.

Majd az újságíró kénytelen pontokba szedve reagálni a támadásokra, melyben kifejti:

  • Nem önt neveztem rasszistának, hanem a szóhasználatot, nincs tehát mit megtiltania nekem.
  • A németek valóban nem követnek el általában tömeges nemi erőszakot, legalábbis a második világháború óta. Az oroszok sem, még ha 1945-ben meg is történt. És Köln ellenére a marokkóiak sem. Aki egy népcsoportról feltételezi, hogy általános hajlama van a nemi erőszakra, az egy rasszista.
  • Soros nem embercsempész, ez kamu állítás. Hogy egy kormánytag ilyet állítson, az hallatlan. A Fidesz plakátja a nevető Sorossal egyértelműen antiszemita.
  • sosem vontam kétségbe Magyarország jogát, hogy a határait védje.
  • és ahogy korábban leírtam, önt sosem szidalmaztam személyében

A levelezés végül odáig fajul, hogy Szalay-Bobrovniczky ész érvei elfogynak, így egyszerűen ennyivel zárja sorait:

"Ön egy nárcisztikus, arrogáns, a másikat lefitymáló ember, aki a szememben semmilyen becsülettel nem bír. Az ön levelei a másik megvetésének iskolapéldája."

A teljes levelezést elolvashatják itt, a részletes szemlét pedig megtalálják a hvg.hu oldalán.

Figyelmébe ajánljuk

A felcsúti gyerek lehetetlen küldetése

A miniszterelnöknek minden korábbinál nagyobb szüksége van arra, hogy megtartsa a két és fél-hárommilliós bázisát. Ehhez úgy kellene nyitnia a szélsőjobb felé, hogy a kormány rasszizmus ellen hirdetett „zéró toleranicája” ne veszítse hitelét – ha volt neki ilyenje egyáltalán. Ez nyilvánvalóan nem fog menni. 

 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.