Zugló 10 milliót ad a Demokratának

  • Vári György
  • 2012.02.28 17:40

Belpol

A jobboldali napilapok után a Magyar Demokratát is 10 millióval támogatja a zuglói önkormányzat. Bár nem is kéne ezen meglepődni, hisz mi magunk írtuk meg, hogy Navracsics minisztériuma a Demokrata nemzetpolitikai tevékenységét díjazta tavaly 3 millióval.

Tavaly nagy sajtófelzúdulást váltott ki a hír, hogy a Papcsák Ferenc vezette kerület közpénzzel száll be két sajtó-magánvállakozásba, csaknem 11 millióért előfizet a Magyar Nemzetre és a Magyar Hírlapra. Papcsákot, úgy tűnik, nem zavarta a felháborodás, mert most 10,5 millió forint értékben kötött szerződést a Magyar Demokrata mögött álló Artamondo Kft.-vel.

Az önkormányzat honlapján közzétett szerződések listája szerint a Bencsik András és Bencsik Dávid tulajdonában lévő céggel először tavaly augusztusban szerződött Zugló nettó bő két és fél millió forintra, a „szállítási szerződés” tárgya pedig „Közelkép (M. Demokrata) megrend”. A tavalyi év utolsó napján lejáró szerződést idén január 27-én egy másik követte, az Excel táblázat szerint 2011. december 31-ig, de ez alighanem elírás, nyilván ez év végén jár le a kontraktus, melynek nettó értéke 8 millió forint. A tárgy ez esetben „Közelkép-Magyar Demokrata”, típusa – rejtélyes módon – szintén szállítási szerződés.

Megkérdeztük az önkormányzatot, hogy pontosan mire szerződött Bencsik cégével, de „programjaink sokasága, valamint aktuális, halaszthatatlan hivatali teendőink miatt” csak későbbre ígértek választ, Bencsik András főszerkesztő ugyanakkor arról tájékoztatta lapunkat, hogy „az önkormányzattal fennálló szerződés tárgya egy Közelkép cím alatt megjelenő többoldalas zuglói melléklet elkészítése”. A Demokrata finanszírozása nemcsak a kerületnek szívügye, tavaly megírtuk, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzataiból is részesült 3 millió forint egyedi támogatásban az újság kiadását támogató Magyar Ház Alapítvány, melynek ekkor „nemzetpolitikai tevékenységét” találták támogatásra méltónak a döntéshozók.


A zuglói táblázat feltüntet továbbá egy a Heti Válasz Kft.-vel kötött szerződést is, melynek tárgya az „újság mell-ben megjelenés”, ár nincs feltüntetve. Cseke Vanda sajtófőnök e kérdésben sem ért rá egyelőre felvilágosítást adni, de Borókai Gábor főszerkesztő megerősítette, hogy a Pest-budai Látkép mellékletről van szó, melynek „impresszuma is jelzi, hogy immár 11 kerülettel állunk hivatalos kapcsolatban”.  A Népszava február 14-i információi szerint Erzsébetváros például bő 5 millió forintnak a Heti Válaszban történő elköltéséről határozott tavaly decemberben, Vattamány Zsolt polgármesternek a lap által idézett szavai szerint „imázsépítés” céljából. Borókai egyértelművé tette, hogy ebben az esetben is a Pest-budai Látképről van szó, hozzátette ugyanakkor, hogy az a Népszava ír cikket erről, „amelynek a főszerkesztője Hunvald György idején az erzsébetvárosi tévét is főszerkesztette”.

A Pokorni Zoltán vezette hegyvidéki helyhatóság Papcsákékhoz hasonlóan jár el, mikor a Heti Válasz mellett a Demokratának is juttat pénzt a szeptemberi képviselő-testületi üléséről szóló Hegyvidék-beszámoló szerint. Váczi János alpolgármester az ügyletet reklamáló Vincze Gézának (MSZP) azzal indokolta a döntést, hogy mindkét orgánum „vállalta a kerületi hírek közlését is, ráadásul a Heti Válasz Budai Látkép mellékletét az összes budai kerület támogatja”. Lapunk kikéri minden érintett önkormányzattól a vonatkozó szerződéseket.

Neked ajánljuk