Blikk: Három rendőr ellen indult fegyelmi eljárás az V. kerületben meggyilkolt japán nő ügyében

  • narancs.hu
  • 2025. február 7.

Bűn

A nő tavaly ősszel több fenyegető üzenetet is bemutatott a rendőröknek, mégsem indult nyomozás.

Három V. kerületi rendőr ellen indult fegyelmi eljárás amiatt, hogy a volt férjét tavaly novemberben zaklatás miatt feljelentő japán nő ügyében nem indult nyomozás – írja a Blikk.

A január 29-én lakástűzben meghalt nő a lap értesülései szerint tavaly ősszel több, férjétől érkezett fenyegető üzenetet is bemutatott az V. kerületi rendőröknek, és zaklatásért feljelentette volt házastársát. A rendőrök azonban nem tartották elegendőnek az üzeneteket a nyomozás megindításához, feljelentést pedig elutasították.

Az ügyben közreműködő rendőrök ellen a Blikk értesülései szerint fegyelmi eljárás indult.

A BRFK Kommunikációs Osztálya a lap cikkének megjelenése után közölte: „a későbbi áldozat V. Kerületi Rendőrkapitányságon elutasított feljelentése miatt tart a belső vizsgálat, annak eredménye jövő hétre várható.” Hozzátették, hogy „az emberölés miatt elrendelt nyomozásban a szükséges eljárási cselekmények folyamatban vannak, ennek keretében a BRFK a holland és ír hatóságokkal is felvette a kapcsolatot.”

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az üggyel kapcsolatos kommunikációja miatt a rendőrég hivatalos YouTube csatornáján kért bocsánatot, a nő megölésével gyanúsított ír férfit pedig letartóztatták.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Emlékfénybetörés

Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nyitójelenetében a főszereplő azon gondolkodik, vajon feltűnne-e bárkinek is, ha egyszer csak összeesne és meghalna. Budapest különböző helyszíneire vizionálja a szituációt: kiterül a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, a Blahán, a villamoson, egy zebra közepén, az emberek pedig mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Bácsirománc

Mintha csak időgépben röppennénk vissza a 80-as, 90-es évekbe. Semleges, visszatérő díszletek, élesen bevilágított terek, minden epizód végén fontos leckéket tanuló, mégis ismerősen stagnáló figurák és élőben kacagó közönség.

Nők, tájban

Januško Klaudia (1998) csak tavaly végzett a Képzőművészeti Egyetem festőművész mesterszakán, mégis izmos bibliográfiával, számos egyéni kiállítással és külföldi ösztöndíjjal büszkélkedhet – köztük az éppen csak „csírázó” életmű és a mostani egyéni kiállítás szempontjából a legjelentősebbel, a 2024-es izlandival, ahol az „ökofeminizmus szempontjából vizsgálta a lokális éghajlatváltozás hatásának és az izlandi nők társadalmi helyzetének metszéspontjait”.

Mari a Covidban

A groteszkre vett darabban Kucsera Viktória (Kárpáti Barbara) magyar–történelem szakos tanár a Covid-járvány alatt a színjátszó csoportjával ír drámát a díva életéről.

Itt a norma

Vannak alapvető bizonyosságai a szuverén magyar életnek, az egyik ilyen például az, hogy az anya nő, az apa férfi. A másik meg az, hogy az asszony nem ember. A harmadik, hogy a medve nem játék.