Börtön helyett a Vértesbe ment Lagzi Lajcsi

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Bűn

Fotósok, tévéstábok várták hajnal óta a kecskeméti BV-intézet előtt, mert úgy tudták, ma kell bevonulnia.

A víz-, gáz- és áramlopás miatt rá kiszabott három és fél éves szabadságvesztését az eddigi hírek szerint szerdán kezdte volna meg Galambos Lajos, de mégsem vonult be a büntetés-végrehajtási intézetbe – írja a 24.hu.

A kecskeméti börtön előtt több fotós, újságíró és tévéstáb várta az ismert zenészt szerdán hajnal óta, a jelek szerint hiába.

A 24.hu-nak egy Galambos Lajoshoz „közel álló személy” azt mondta, hogy Lagzi Lajcsi biztosan nem megy szerdán börtönbe, csütörtökön pedig személyesen fog nyilatkozni a sajtónak arról, miért döntött így.

Aztán a Blikket egy olvasó értesítette, hogy a zenésszel a Vértesben találkozott, le is fényképezte.

A lapnak a zenész is nyilatkozott. 

„Leszögezném rögtön az elején: a rám vonatkozó jogszabályokat, bírósági határozatokat maradéktalanul betartom, azok szellemében járok el – nyilatkozta Galambos Lajos. – Az utóbbi időben több olyan információ is szárnyra kapott a sajtóban a börtönbevonulásom időpontjával és helyszínével kapcsolatban, amiket hivatalosan senki nem erősített meg. Tudom, hogy közszereplőként többet kell elviselnem, mint egy átlagembernek, de mostanra besokalltam. Úgy érzem magam, mint egy űzött vad. A birtokomra katasztrófaturisták járnak, biztonsági szolgálatot kellett felfogadnom. Az utóbbi időben kaptam hideget-meleget, ezért úgy döntöttem, hogy a harcomat a bíróságon szeretném a továbbiakban megvívni, nem a nyilvánosság előtt. Eddig ott tettem és sokat tanultam belőle (...) Sokat tanultam az elmúlt időszak megpróbáltatásaiból. Sok mindent kaptam, olyat is, amire nem voltam kíváncsi. De mindezek ellenére nem adom fel, folytatom a harcomat az igazamért!”

Galambos Lajos a lapnak azt mondta, azért a sok bántás mellett a felé áradó szeretetet és együttérzést is érzi, és ezért hálás.

Nyilatkozata azt sejteti, hogy mégsem február 15-én kellett bevonulnia. 

A zenész korábban azt mondta, gond van az egészségével, időnként fulladási rohamok törnek rá.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.