Kocsis Máté nem zaklatott, immár papírja is van róla

  • narancs.hu
  • 2017. november 14.

Bűn

A bíróság szerint nincs hatással a migránsok helyzetére az, ha egy polgármester késelő tolvajként hivatkozik rájuk.

A Magyar Helsinki Bizottság azután fordult bírósághoz, miután 2015-ben Kocsis Máté a következő módon nyilvánult meg Facebook-oldalán a kerületében tartózkodó migránsokról:

„A nemrég felújított II. János Pál pápa terünket teljesen tönkretették a népvándorlók. Sátrakat építenek, tüzet raknak a parkban, szemetelnek, őrjöngenek, lopnak, késelnek, rongálnak. Ennyi emberi ürülék pedig még soha nem volt közterületen... Meg fogjuk védeni a közvagyont, és minden törvényes eszközzel garantálni fogjuk a józsefvárosiak biztonságát.”

Ezután a Helsinki Bizottság peres úton azt kérte a bíróságtól, hogy állapítsa meg az önkormányzat, illetve a polgármester részéről a migránsokkal szemben elkövetett zaklatás tényét. A Bizottság szerint ezenkívül Kocsis Máté kijelentéseivel megsértette a migránsok emberi méltósághoz fűződő jogát is. Az önkormányzat azzal védekezett, hogy Kocsis Máté mint magánszemély nyilvánult meg az ügyben. A törvényszék pedig kétszer is elutasította a civil szervezet keresetét. Az indoklás szerint ugyan vannak a szövegnek olyan elemei, amelyek valóban alkalmasak az emberi méltóság megsértésére. „Ezeknek a kifejezéseknek egy része ugyanis bűncselekmény elkövetésére utal, más része pedig lealacsonyító, függetlenül attól, hogy van-e valóságalapja. A bíróság álláspontja szerint ezek egyértelműen tényállítások és nem tekinthetők véleménynyilvánításnak” – áll az MTI összefoglalójában.

Ezenkívül a bíróság megállapította, hogy Kocsis Máté bejegyzése „eleve nem valósít meg zaklatást”. Álláspontjuk szerint a kommentek, megosztások és like-ok száma alapján nem mutatható ki, hogy kifejezetten ennek a bejegyzésnek bármilyen konkrét hatása lett volna a migránsok helyzetére.

A Helsinki Bizottság továbbra is meg van győződve arról, hogy a bejegyzés nemcsak hatásában, hanem céljában is gyűlöletkeltő volt, ezért a szervezet fellebbezni fog az elsőfokú ítélet ellen.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.