Kerényi tagadja, hogy elfenekelt volna egy 13 éves fiút, az akkori gyerekszínész most levélben jelentkezett

  • narancs.hu
  • 2017. november 14.

Bűn

És megcáfolta Kerényi állítását.

Hétfő este az ATV Egyenes beszéd című műsorában Kerényi Miklós Gábor reagált az őt ért vádakra, és ismételten elmondta, nagyon sajnálja, ha bárkit is megbántott, egyébként maximálisan kijelentheti, hogy semmiféle szexuális töltet nem volt a tetteiben. Hozzátette: nem fogdosta senkinek a nemi szervét, azt pedig egyértelműen tagadta, hogy 1992-ben az Operaház rendezőjeként egy 13 éves gyerekszínész fenekét elverte volna egy vállfával.

Azt is elmondta, ő „egy üvöltözős rendező”, ugyanakkor nagyon kedves és közvetlen is tud lenni, sajnálja, ha ezeket bárki félreértette. Erkölcsi értelemben nem tartja bűnnek, amit tett, szerinte a színházban bárminek lehet szexuális jellege. Végül közölte: most csendet és békét akar, perelni senkit sem szeretne, hiába javasolták neki.

atv.hu

ATV Live: Kerényi Miklós Gábor csak itt, az Egyenes beszédben, élőben reagál az eddig ellene elhangzott vádakra.

Ehhez képest ma délelőtt Vujity Tvrtko Facebook-oldalán közzétett egy levelet, melynek szerzője az egykori 13 éves gyerekszínész, aki a tegnapi ATV-s adás után kereste meg. Ugyan korábban nem ismerték egymást, de most egy levélben kifejtette, mi is történt sok évvel ezelőtt. Nyilvánosan nem kíván szerepelni vagy a sajtó elé állni, a bíróság előtt viszont vállalja szavait.

Íme a teljes levél:

„Tisztelt szerkesztő úr!

Kerényi Miklós Gábor az ellene felhozott vádakra reagálva esztelen hazudozásba és bugyuta magyarázkodásba kezdett. Az én esetemre reagálva – amely a 1993–94-es színházi évadban az Operaházban történt – először azt állította, hogy több mint 40 éve nem dolgozott gyerekszereplőkkel – számomra ez nagyon furcsa, hiszen Lőrinczy György a vele készített riportban azt állítja, hallott egy Kerényi Miklós Gáborról rebesgetett gyermekmolesztálási ügyről, de ez Kerényi Miklós Gábor egyik erkölcsi bizonyítványában sem szerepel –, majd másnap elismerte, hogy történhetett ilyen valami, de ez közös megegyezés alapján, oktató szándékkal történt.

Rossz pedagógiai módszert választott – állítja, de egy gyerek megfélemlítése, megalázása, elfenekelése nem pedagógia, hanem perverzió. Jelezni szeretném, hogy sem akkor, sem most semmiféle oktató szándékot nem véltem, nem vélek felfedezni abban, hogy egy gyerekkel elhiteti, szörnyű bűnt követett el és ezért büntetést érdemel, majd levetkőzteti és ráparancsol, hogy hasaljon az íróasztalára. Akkor én csak szégyent, félelmet és amikor teljes erőből megütött a vállfával, szörnyű fájdalmat éreztem. Közös megegyezésről szó sem volt, hiszen én elmondtam, hogy nem érzem magam hibásnak, bűnösnek meg főleg nem. Az a lelki nyomás, terror, amit verbálisan rám zúdított, bénító volt. Nem tudom megítélni, hogy az ő agyában hol húzódnak a határok, de számomra legalábbis betegesnek, perverznek tűnik, feketepedagógia. Akkor csak félelmet éreztem, de felnőtt fejjel már egyértelmű volt a szexuális töltet akkori megléte. Amit tett, nem pedagógia, nem művészet, ez veszélyeztetés, bántalmazás, ez abúzus. Nem érdemes, sőt gusztustalan ismert művészek, pedagógusok mögé bújni.

A hvg hírportál nov. kilencedikén reggel megjelent cikkének alcíme: Kerényi Miklós Gábor elismerte, valóban elfenekelhetett egy 13 éves gyereket, ami szerinte pedagógiai hiba volt. Ehhez képest tegnap este az ATV Egyenes beszéd című műsorában már mindent tagadott. Kero azt nyilatkozta, hogy szeretne szemtől szembe leülni velem, velünk, és hogy térden állva kérne bocsánatot… ettől eltekintek, hiszen mások megalázása számomra sem örömöt, sem élvezetet nem okoz, de szemtől szemben találkozhatunk, beszélhetünk, erre lehetősége van… a bíróságon.

Az akkor 13 éves áldozat”

Vujity Tvrtko

„...Jelezni szeretném, hogy sem akkor, sem most semmiféle oktató szándékot nem véltem, nem vélek felfedezni abban, hogy egy gyerekkel elhiteti, szörnyű bűnt követett el és ezért büntetést érdemel...

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.