Halálbüntetést kaphat Robert Bowers, a pittsburghi antiszemita tömeggyilkos

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. november 1.

Bűn

Őrizetbe vételekor egyértelművé tette, hogy zsidókat akart ölni.

Egy szövetségi esküdtszék 44 rendbeli bűncselekmény miatt emelt vádat a pittsburghi zsinagógában tömeggyilkosságot elkövető Robert Bowers ellen, akire halálbüntetést is kiszabhatnak – jelentette be  az illetékes államügyész szerdán.

A 46 éves Bowers múlt szombaton 11 embert agyonlőtt és többeket – köztük négy rendőrt – megsebesített a pittsburghi Élet Fája zsinagógában.

Legalább nyolc embert megöltek egy pittsburghi zsinagógában

A támadó „halált a zsidókra" felkiáltással nyitott tüzet.

Scott Brady államügyész már a vádemelés bejelentése előtt közölte: halálbüntetést fog kérni a tettesre, aki a támadás közben antiszemita megjegyzéseket kiabált. A vádirat megjegyzi: őrizetbe vételekor Robert Bowers egyértelművé tette, hogy "zsidókat akart ölni".

"Ma megkezdődik az a folyamat, amely igazságot kíván szolgáltatni e gyűlöletes cselekmények áldozatainak" – fogalmazott közleményében Brady államügyész. Rámutatott, hogy a vádemelés hozzájárulhat az áldozatok családtagjai, a zsidó közösség és a város gyógyulási folyamatához is. Azt ígérte, hivatala erőforrásokat nem kímélve dolgozik majd azon, hogy az áldozatok emlékének elégtételt adjon.

Robert Bowers kamionsofőr előzetes letartóztatásban van, elutasították, hogy óvadék fejében szabadlábon védekezhessen. Első kihallgatására csütörtökön kerül sor.

Közben az a pittsburghi kórház, ahol a sebesülteket ápolják, bejelentette: két, eddig életveszélyben lévő rendőr állapota javult. Dr. Donald Yealy, a kórház sürgősségi részlegének vezetője szerdán optimistán nyilatkozott: a sebesültek felépülnek majd, bár gyógyulásuk hosszadalmas lesz.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.