Külön nyomoz a rendőrség az Ördög ügyvédje és Borkai zsarolói ellen

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 26.

Bűn

Az Ördög ügyvédje személyét még mindig nem tárták fel, de a zsarolók ügye így tovább haladhat. 

Szétválasztotta a rendőrség a Borkai Zsolt egykori győri polgármestert és barátait megzsaroló emberek ügyét és a magát az Ördög ügyvédjének nevező ismeretlen elleni nyomozást – írja a hvg.hu. 

Mint ismert, 2019 októberében, röviddel az önkormányzati választások előtt egy ismeretlen, magát Ördög ügyvédjének nevező blogger videófelvételt tett közzé arról, ahogy az egyébként házas Borkai egy jachton – ügyvédje és barátja, Rákosfalvy Zoltán, valamint több más férfi társaságában – szexel. Borkai a botrány kirobbanása után elismerte a történteket, Rákosfalvy viszont feljelentést tett a rendőrségen, mondván a felvételekkel korábban meg is zsarolták a társaságot.

A rendőrség nyomozást indított zsarolás és különleges személyes adattal való visszaélés miatt, de hamar kiderült, hogy Borkaiék zsarolóinak (akik meg is kapták a kizsarolt pénzt) nincs köze a titokzatos bloghoz, az Ördög ügyvédjéhez. 

Az Ördög ügyvédje bloggal a rendőrség összefüggésbe hozta a DK-s Czeglédy Csabát, valamint egy H. Csaba nevű férfit, így őket az eljárásban jelenleg is személyes adattal, illetve bűnsegédként elkövetett különleges személyes adattal való visszaéléssel gyanúsítják, mondván: a Facebookon reklámozták az Ördög ügyvédje blogot.

Mivel a zsarolási ügyet és a személyes adattal való visszaélés miatt indított ügyet együtt nyomozta a rendőrség, így úgy tűnhetett, mintha Czeglédyék benne lettek volna Borkaiék zsarolásában, noha ezt még a rendőrség sem gyanította. Ugyanakkor azzal, hogy a két ügyet összevonták, a zsarolóknak tettek szívességet a hatóságok: mert míg a zsarolási ügyet viszonylag hamar feltárták, addig az Ördög ügyvédje utáni nyomozás még mindig tart. Ám mivel a két ügyet összevonva vizsgálták, így amiért az Ördög ügyvédje utáni kutatásban nem jutottak előrébb, a zsarolók ellen sem tudtak vádemelési javaslattal élni.

Azáltal, hogy a két ügyet most különválasztották, elméletileg elhárult az akadálya annak, hogy Borkaiék zsarolói ellen lezárják a nyomozást.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.