Saját kulccsal törtek be a kötvényescéghez, a riasztó kódját is ismerték
Screen_Shot_2017-10-17_at_8.40.20.png

Saját kulccsal törtek be a kötvényescéghez, a riasztó kódját is ismerték

  • narancs.hu
  • 2017. október 17.

Bűn

Félmilliárd forint és kényes tartalmú iratok is eltűntek az Arton irodájából.

Még áprilisban törtek be a letelepedési kötvényeket árusító Arton Capital budapesti irodájába. Az Index most megdöbbentő részleteket közölt a betörésről: saját kulccsal mentek be, ismerték a riasztó kódját, és pontosan tudták, mit és hol keressenek azok, akik meglovasították a cég értékeit. Belsős munka lehetett tehát az a betörés, melynek során több százmillió forint értékű készpénz és az Arton Capital működéséről szóló, érzékeny iratok tűntek el.

A betörésről először nem is a rendőrség, hanem a sajtó számolt be, pedig látszólag hatalmas erőket vetettek be a nyomozás során: mindenkit kihallgattak, aki a környéken megfordult. Gyanúsított ennek ellenére nincs, noha az iroda a kamerákkal sűrűn telepakolt Ó utca és Hajós utca sarkán van.

Ennél sokkal érdekesebb, amit viszont tudni a betörésről. Az Index szerint a betörők az iroda hátsó kapuján jutottak be, amit sajt kulccsal nyitottak ki. Közben kikapcsolták a riasztót, az irodában pedig nem keresgéltek: pontosan tudták, hol van a széf, melyik fiókban felejtettek további 150 millió forintot az alkalmazottak. Nem kellett keresniük a cég legfontosabb adatait tartalmazó dossziékat és a szervert sem, mert pontosan tudták, hol találják. Aztán – a széffel együtt – csendben és gyorsan távoztak. Senki nem látott semmit, még a környékbeli térfigyelő kamerák sem.

A rendőrök külön kihallgatták az Arton alkalmazottait is, mert már korábban is tűnt el pénz az irodából.

Az Arton vezetője, Balogh Radosztina Rogán Antal évfolyamtársa volt, a cég a semmiből robbant be a kötvénybizniszbe 2013-ban. Az Arton még a több százmilliárdos kötvényüzletben is kiemelt szerepet kapott, hiszen bármilyen állampolgárságú érdeklődőnek értékesíthetett a részvényekből. Az eltűnt iratokból kiderülhet például, hogy kik vásároltak kötvényt, és mennyi ilyen papírt értékesített az Arton, mert a pontos számot a cég nem árulja el.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.