Para

Kovács Imre: Én

  • 1999. február 11.

Egotrip

Egy önmagára merõlegesen közlekedõ polgár lépett a keverõpulthoz, és feltartott mutatóujjából erõt merítve, a megbízott fõszerkesztõhöz fordult: - Lesz valami közismertebb zene, vagy csak ez? - kérdezte szertelenül, de nagyon részegen. Ekkor egy általam is csak felületesen ismert ember trombitált a hangszórókból, hogy szinkópákkal kényszerítse térdre a táncolókat, akik rémülten néztek egymásra.

Para-Kovács Imre

Én-teriõr

- Nincs Tankcsapda vagy valami?? - folytatta szívemnek kedvesen a magáról megfeledkezni szándékozó fiatal, majd sorstársaival kórust alakítva a tánctérrõl anyázott. Érdekes, mandolin alakú arca volt, és rozskenyér formájú teste, a szavak között mindig nyelt egyet, majd szomorúan elvonult az egyik sarokba, és hosszan magyarázott valamit egy barna mûanyag csõnek.

A debreceni, Hullaház becenévre hallgató Klinika Mozi egyébiránt újdonság volt számomra, itt tapasztaltam elõször, hogy mire is képes egy élelmes vállalkozó, ha a helyi kórház bonctermét szeretné átalakítani szórakozóhelynek, ami egyébként abból a szempontból is egyedülálló, hogy Európa egyetlen bulihelye, aminek egy mûködõ egészségügyi intézmény ad helyet. Amikor megérkeztünk, komolyan elgondolkoztam, hogy vajon ki lesz hajlandó kijönni az utolsó villamosmegálló után még vagy egy kilométerre lévõ objektumba, de a debreceni fiatalok valószínûleg edzettebbek, mint az átlag, mert már másfél órával a meghirdetett kezdés után vagy húszan tolongtak a proszektúra hangulatos épületegyüttesében.

Egy tévedés folytán a szervezõk Tilos Rádió Partyt hirdettek meg a MaNcs-est után, ami bizonyos fokig igaz is volt, de nem abban a formában, ahogy az egybegyûltek várták. A rádió mezõgazdasági szekciója jazzt nyomott, a party people pedig a fentebb már bõségesen illusztrált módon reagált.

Amikor már fent ültem az 5.59-kor induló InterCityn, szeretettel és tisztelettel gondoltam a bátor MÁV-alkalmazottakra, akik vállalták az elszállításomat, majd kinyitottam a Nemzeti Sportot, és lefejeltem. Azt álmodtam, hogy dupla sajtburger vagyok, de senki sem szeret, erre felriadtam, és kimentem a büfébe. Kõbánya-Felsõn jártunk, mármint én és a vonat. Nem jött be túlzottan.


Copyright (C) MaNcs, 1999. Minden jog fenntartva.

A MaNcs honlapját a Hungary.Network üzemelteti.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.