„Három év alatt Fábry műsora 1,3 milliárd forintjába került az adófizetőknek. Amennyiben 2015-ben is láthatjuk kéthetente az M1-en, akkor az újabb húsz adásra ismételten 440 millió plusz áfát tehet zsebre, és az adófizetők már 1,7 milliárd forintot áldoztak a showmanre” – írta a Vasárnapi Blikk, mire az MTVA tegnap dörgedelmes közleménnyel válaszolt.
„A Vasárnapi Blikk valótlanul közölte, hogy az MTVA már a 2015-ös esztendőre is leszerződött a Fábry show-műsort gyártó Trisó Produkciós Kft.-vel. A valóság ezzel szemben az, hogy a szerződés eddig nem került meghosszabbításra. (…) Az MTVA sajnálja, hogy a magyar sajtó egy része ismételten hitelt adott egy hazugságnak, és jogi lépéseket kezdeményez az ügyben” – írták, csakhogy a cikkben ilyen állítás nem szerepel, a Blikk újságírója sokkal ravaszabb volt annál, hogy ebbe a csapdába belesétáljon, ahogy ez a szerkesztőség válaszközleményéből is kiderül: „Sajnálattal értesültünk arról, hogy az MTVA Kommunikációs Igazgatóságának nehezére esik a Vasárnapi Blikk írásának értelmezése Fábry Sándor műsoráról és az erre költött közpénzről” – írják.
Ettől még persze perelhet az MTVA, de megnéznénk azt a bírót, aki nekik adna igazat. És az is biztos, hogyha ezek után mégis leszerződnek Fábryval, akkor újra bérelt helyük lesz a Blikk hasábjain, és az lesz majd csak igazi közpénzherdálásos szenzáció. De ha már a közpénznél tartunk, talán az sem volna érdektelen, ha megtudnánk, hogy a közszolgálati média kommunikációs igazgatóságán dolgozó amatőrök mennyibe fájnak nekünk? És hogy ez vajon több-e vagy kevesebb a profi kommunikációs szakemberek átlagos bérénél? S vajh, e purparlétól jobb lesz-e egy szikrányival Fábry műsora?