A közmédia szennyesét kiteregő volt riportert perrel fenyegeti az MTVA

  • narancs.hu
  • 2019. október 31.

Fekete Lyuk

"Annyira őszintén kérek bocsánatot a cégtől, mint amilyen őszintén igyekszik betartani az MTVA a közszolgálatiság alapelveit."

„Szabályosan bezártak bennünket a newsroomba. A szerkesztő üvöltözött, hogy senki nem mehet ki. Mindhárom ajtót elreteszelték, nehogy bejöjjenek a politikusok. Konkrétan pisilni se mehettünk ki. Fojtogató érzés volt. Engem addig apám se, anyám se zárt be soha sehova, nemhogy egy «felelős szerkesztőnek» nevezett személy. Akkor döntöttem el, hogy ezt velem nem lehet csinálni” – nyilatkozta augusztusban a 444.hu-nak Balogh Krisztina, a közmédia korábbi riportere. Baloghnak az jelentette az utolsó cseppet a pohárban, amikor Hadházy Ákos, illetve számos más ellenzéki politikus 2018 végén bementek az MTVA székházába.

A riporter továbbá azt mondta: „a baloldali politikusokat érintő blokkokban az elvárás az volt, hogy minél több szituációban állítsuk be nevetségesnek őket. Nekem alapvetően nem politikával kellett foglalkoznom, más viszont nem volt ilyen szerencsés. Akadt, aki szándékosan beemelt a riportjába olyan elemeket, amikről pontosan tudta, hogy ki fogják vágni onnét – csak azért, hogy így nyugtassa lelkiismeretét. A többség nem tud azonosulni a szerkesztési gyakorlattal, de megélhetés miatt kénytelen vállalni a kompromisszumokat.”

Balogh arról is mesélt, hogy miközben a gazdasági mutatók nem ezt igazolták, folyamatosan fényeznie kellett a kormány intézkedéseit.

false

A történetben új fejlemény - írja a 444.hu -, hogy az MTVA perrel fenyegeti a propagandáról kitálaló egykori riportert.

Mint írják, az MTVA arra szólította fel Balogh Krisztinát, hogy „az MTVA mint jogi személy személyiségi jogait sértő magatartását hagyja abba, illetve

(...) magánlevélben, sajnálkozását kifejezve kérjen bocsánatot az MTVA-tól. A magánlevélben járuljon hozzá, hogy az MTVA levelét nyilvánosságra hozhatja.”

A levél azzal folytatódik, hogy ha ezt Balogh nem teszi meg, akkor a közmédia vezetése perbe fogja egykori munkatársát.

Balogh Krisztina nem magánlevélben reagált a közmédia felszólítására, hanem nyílt válaszlevelet írt, amit a 444.hu-val is megosztott, és amelyben az MTVA függetlenségét és közszolgálatiságát többek között az észak-koreai sajtóviszonyokhoz hasonlítja: "Örömmel láttam, hogy a köztévében egyáltalán nem érvényesül kettős mérce - ugyanolyan vehemenciával számolnak be az ellenzéki Czeglédy Csaba bírósági ügyéről, mint teszik azt a kormánypárti Mengyi Roland, Simonka György illetve Mondok József esetében. Így az M1 méltán említhető egy lapon a közismerten független, nemzetközi tekintetben mértékadó észak-koreai, venezuelai és szaúd-arábiai közszolgálati csatornákkal."

Balogh ezzel zárja sorait: "Annyira őszintén kérek bocsánatot a cégtől, mint amilyen őszintén igyekszik betartani az MTVA a közszolgálatiság alapelveit."

A teljes levél a 444.hu cikkében olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.