A Ripost csőcseléknek, vandáloknak, Soros kitartottjainak nevezi a tüntetőket

  • G. M.
  • 2018. december 14.

Fekete Lyuk

A kormánypárti bulvárlap arra kéri az olvasókat, hogy ha látják őket, hívják a rendőrséget.

Megszokhattuk már, hogy az immár nemzetstratégiai jelentőségű kormányzati bulvárnap napról napra emeli a tétet, de a friss Ripost címlapja alighanem minden eddigin túltesz.

false

A tegnapi tüntetőket ellenzéki vandáloknak, Soros kitartottjainak nevezi, és néhányuk arcát címlapra is rakta, kérve az embereket, hogy ha látják őket, hívják a rendőrséget. Mivel a rendőrség nem adott ki ilyen képekkel körözést, kérdéses, hogy a lap miért buzdít ilyesmire.

A Ripost egyébként nem tud hibázni: a nap idézetének a Háború és békéből választottak egy mondatot, mely a „csőcselékről” szól:

false

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.