Bayer Zsolt tüntetést szervez Niedermüller ellen

  • narancs.hu
  • 2020. január 28.

Fekete Lyuk

„Ez maga a nácizmus, amit ez az ember ont ki a szájából” – fogalmazott Gajdics Ottó. De vajon kire gondolhatott?

A probléma onnan indult, hogy múlthéten Niedermüller Péter DK-s politikus, erzsébetvárosi polgármester az ATV-ben az kritizálta a többségi társadalom intoleranciáját: „Hogyha megnézzük azt, hogy mi marad, ha lehántod ezeket a gyűlöletvalamiket, ugye fölsoroltuk: a nem magyarok, a mások, a migránsok, a romák, a nem tudom én, mik, akkor ott marad egy rémisztő képződmény középen: ezek a fehér, keresztény, heteroszexuális férfiak – meg azért nők is vannak közöttük. Ez a családelképzelés. Ez azért borzalmas, mert ha megnézzük, hogy a világon mindenütt az úgynevezett fehér nacionalisták miből állnak össze: ebből – mondom csöndesen nektek.”

A kijelentés onnantól kezdett nagyobb figyelmet kelteni, hogy a Magyar Hang az alábbi megjegyzéssel szemlézte a megszólalást: „Niedermüller megnyilvánulása nem egyedi; nemcsak a baloldalon, de a Fidesz–KDNP táborához sorolható véleményformálóknak sem idegen a kirekesztés.”

A Magyar Hang cikke után a DK és Niedermüller is próbálta magyarázni, hogy a kijelentéssel nem kirekeszteni akart, hanem pont a kirekesztés ellen szólalt fel, de hasztalan, a 444 ugyanis kiszúrta, hogy a hétfői Sajtóklubban a feltehetőleg Békemenet-hiánytól szenvedő Bayer Zsolt bejelentette: csütörtökre tüntetést szerveznek „Niedermüller Peti és elvtársai ellen” az erzsébetvárosi polgármesteri hivatal elé, ahol a vitriolos tollú fideszes publicista lesz az egyik vezérszónok.

És hogy kire is mondta a műsorban Gajdics Ottó, a Szabad Föld főszerkesztője, hogy „Ez maga a nácizmus, amit ez az ember ont ki a szájából”? Nyilván nem az uszító publicisztikáiról híres műsorvezetőtársára, hanem a DK polgármesterére.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.