Bunkók-e a Honvédelmi Minisztérium sajtósai?

  • narancs.hu
  • 2014. november 16.

Fekete Lyuk

Tegnap a Honvédelmi Minisztérium fantasztikus sikerről számolt be. Magyar győzelem, ráadásul Itáliában!

„Immár 24. alkalommal rendezték meg november 10–16-ig az egyenruhás filmkészítők szakmai találkozóját, a Nemzetközi Védelmi Filmfesztivált a Róma melletti Braccianóban. A programban négy kontinens 19 országának 55 alkotását mutatták be – írták szombati közleményükben, leginkább azért, hogy tudja meg ország-világ, az egyenruhás Oscar-gálán magyarok kapták az Arany Kalasnyikovot, vagy mit. A lényeg, hogy a történelmi filmek kategóriájában a Kereszthegy című film nyert első helyezést, amely a „második világháborúban hősiesen helytállt magyar királyi 65. székely honvéd határvadászcsoport történetét dolgozza fel, és a HM Zrínyi Nonprofit Kft., a HM Társadalmi Kapcsolatok és Háborús Kegyeleti Főosztály és a Magyar Művészeti Akadémia együttműködésében valósult meg”.

false

 

Fogadják gratulációnkat, ám így elsőre elég nagy prosztóságnak tűnik, hogy a film alkotóinak neve nem szerepel a közleményben. Mi akkor most – helyettük – a port.hu nyomán ideírnánk, hogy a Kereszthegyet Nagy József, Bárány Krisztián és Wonke Rezső rendezte.

Most már csak arra lennénk kíváncsiak, hogy a díjátadón vajon kivel fogott kezet a zsűri elnöke? Talán a HM Társadalmi Kapcsolatok és Háborús Kegyeleti Főosztályával?

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.