Schobert Norbi összehozta, amire régóta sokan vágynak: betemette a politikai árkokat

  • narancs.hu
  • 2020. január 22.

Fekete Lyuk

Nem reagáltak olyan sokan a fitneszguru ámokfutására, de a Fidesztől az LMP-ig egyöntetűen ítélik el azt.

Celebek és influenszerek után a politikusok is sorra alkotnak véleményt Schobert Norbert nagy port kavart, a házasságról és a nők testsúlyáról, kapcsolati felelősségéről tett sarkos, visszataszítóan bántó megnyilvánulása után.

Mint ismert, a fitneszedző a a szülés utáni túlsúllyal küzdő nőknek ment neki. Tárgyiasítva a nőket azt fejtegette, hogy férfiak csak az úgynevezett jó (értsd vékony, csinos, feszes bőrű) nők testét, külsejét kívánják, így amikor egy nő meghízik, például a gyerekszülés következtében, a férfiak szexuális vágya alábbhagy. Ezért a fitneszguru érvelése szerint először pornót néznek, potencianövelőket kezdenek el szedni, aztán elválnak, mert a feleség már nem kívánatos, nem feszes a bőre, nem szexi, ellenben Schobert szerint ocsmány az, aki túlsúllyal rendelkezik.

Elérte, amit csak igazán kevés téma generál: párthovatartozástól függetlenül valamennyi politikusi reakció elítéli a szavait.

A KDNP-s Nacsa Lőrinc szerint minimum bocsánatot kellene kérnie Schobertnek. A politikus szerint sokkal nagyobb tisztelet és elismerés jár az édesanyáknak. És nem kellene összetéveszteni a családot a biznisszel. Majd egy a vallási vonalat erősítő idézettel nyomatékosított Nacsa.

Security Check Required

null

Ungár Péter Schobert véleményalkotását "butaság-viharként" értékelte, ami az LMP-s politikus szerint nem más, mint színvonaltalan médiafoglalási kísérlet. Bár Ungár szerint szóra sem lenne érdemes a fitneszedző kirohanása, mivel szerinte "elég sok ember van, aki ebben a mondásban az igazságot, egy nyilvánvaló tényt vagy egy karakán kiállást lát", muszáj megszólalni. Így tehetne Ungár szerint a "genderideológián aggódó Szánthó Miklós koalíció" is, amely elmondhatná, "hogy egy nőnek több értéke van, mint a kinézete". Mert "ennek a közbeszédnek is hatása van a társadalomra".

Security Check Required

null

Kucsák László fideszes politikus különösebb bő vélemény nélkül, ám egyértelműen Schobert véleményformálására reagálva csupán egy a saját esküvőjén készült fotót posztolt, amit a #szeretemafeleségemúgyahogyvan hashtaggel látott el.

Kucsák László

szeretemafeleségemúgyahogyvan

Ehhez képest a jobbikos Bencsik János hosszan fejtegette véleményét az ügyben. Bár a politikus szerint marketinges provokációtól bűzlik az ügy, talán nem felesleges, hogy a témáról közbeszéd alakuljon ki.

Bencsik János

Bár maga a nyilatkozat messziről bűzlik a marketinges provokációtól,... talán nem felesleges, hogy a témát kivesézzük. 1. Senkinek nem azért megy tönkre a házassága, mert a másik fél kövér. Vagy ha mégis, azért a kapcsolatért nem kár. 2. Legalább annyi mázsa feletti férfi kóricál az utcákon, mint nő, ha nem több.

Bencsik rögzíti, hogy "Senkinek nem azért megy tönkre a házassága, mert a másik fél kövér. Vagy ha mégis, azért a kapcsolatért nem kár". Férfiak és nők testéről szól a jobbikos, majd személyes hangnemre váltva lényegében szolidan, de Schobert termékeinek bojkottjára szólít fel.

Sneider Tamás, Bencsik párttársa szerint Schobertnek semmi joga a magyar anyákat becsmérelni. A jobbikos politikus az anyák iránti tiszteletet kérte számon, akik szerinte egyenes a magyar társadalomért hoznak áldozatot a szüléssel.

Sneider Tamás

SEGÍTŐ KEZEK - Az ünnepek után általában alább hagy az adományozási ... kedv, de nem a Jobbik Szeretetszolgálat Alapítvány háza táján. Sajnos sok család és egyedül élő idős ember szorul segítségre, jóval több, mint amennyit meg tudunk látogatni. Ezért remélem, hogy hamarosan rendszer szintű változásokat tudunk majd életbe léptetni, melyek következtében minden becsületesen dolgozó magyar ember életminősége feljavul.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.