Meglepő helyen bukkant fel Érpatak hírhedt ex-polgármestere

  • B.P.M
  • 2019. április 18.

Fekete Lyuk

Össze is álltak gyorsan egy fotóra Lukácsi Katalinnal.

„Nem várt találkozó Márki-Zay Péter nyíregyházi fórumán. Múlt ősszel csodálkoztam rá, hogy a sokak körében inkább hírhedt, mint híres Orosz Mihály Zoltánnal politikában több kérdésben egyetértünk, mint gondoltam, és elszánt küzdelmet folytat a NER ellen. De nemcsak valami ellen, hanem valamiért is küzd. Ha sokmindent másként látunk is, mindkettőnknek Krisztus az első ” - olvasható a korábbi KDNP-s politikus Facebook-bejegyzése.

UPDATE: Lukácsi Katalin rájöhetett, hogy nem túl szerencsés Orosz Mihály Zoltánnal fotózkodnia, ezért letörölte a képet a Facebookról és egy bejegyzésben magyarázkodik: „Tegnap készítettem egy fotót Orosz Mihály Zoltánnal. Bölcsebben felmérhettem volna, hogy ez sokakat meg fog sérteni. A közös fotóm számomra nem azt jelentette, hogy egyetértenék bármivel, amit Orosz Mihály Zoltán korábban tett. Botrányos tetteit én is mind elutasítom, sőt, engem ugyanúgy megsértett velük. Abban reménykedtem, hogy ez a kiengesztelődés felé tett első lépés lehet. Sajnos nem így történt.
Bocsánatot szeretnék kérni mindenkitől, akit ez a közös fotó megsértett! És bocsánatot szeretnék kérni Orosz Mihály Zoltántól is, hogy készítettem vele egy közös fotót, amit megosztottam, aztán levettem” - fogalmazott.

Az eredeti képet itt megtekintheti:

Orosz Mihály Zoltán és Lukácsi Katalin

Orosz Mihály Zoltán és Lukácsi Katalin

Fotó: Instagram

 

Érpatak korábbi polgármestere többek között arról híresült el, hogy a településen nyílvános akasztást rendezett, amiről itt olvashat bővebben:

„Csak társadalmi munkában akasztottam" - Érpatak sokkot kapott

Beszéltünk a hóhérral is, aki ha ráér, máskor is szívesen akaszt Orosz Mihály Zoltánnak. Megkérdeztük a helyieket is, mit szóltak az akasztáshoz. A történetekből az derült ki, hogy a falu Magyarország egyik legelképesztőbb helye. Ennyi borzalmat, mint Érpatakon, sehol se hallottunk.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.