Gigantikus összegeket költöttek Orbánék állami propagandára

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 15.

Fekete Lyuk

A G7 megnézte, hány milliárd ment el állami kommunikációra 1 év alatt. Csillagászati az összeg!

"Egyetlen év alatt több mint 65 milliárd forintot költöttek kommunikációs tevékenységre különböző állami szervezetek és vállalatok. Ez nagyjából a két és félszerese annak, amit korábban a kormány célként jelölt meg" - írja a G7.

A minisztériumok közel 44 milliárd forintot költöttek kommunikációra, csak Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodája 35 milliárdból nyomta a propagandát az elmúlt 12 hónapban. Ehhez képest aprópénz az a 4,3 milliárd, amit az innovációs tárca költött ilyen célra,  az Emberi Erőforrások Minisztériumának 1,5 milliárdja pedig szinte szóra sem érdemes.

"Az olyan állami monopóliumoknál, mint az MVM, vagy a Nemzeti Közművek teljesen érthetetlen, hogy miért mennek el milliárdok kommunikációra" - jegyzi meg az oldal.

A jelenlegi helyzetről és a közeljövő költéseiről pedig ezt írják: "jelenleg úgy állunk, hogy van egy 90 milliárdos kommunikációs keret, amiből 75 milliárdot elköltöttek, és egy 30 milliárdos keret, amit egy hónapja indítottak kizárólag rendezvényszervezési munkákra."

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.