„Melegen nem ajánljuk” – Összekapott Puzsér és a Csíki Sör a kóla-ügy miatt

  • B.P.M
  • 2019. augusztus 15.

Fekete Lyuk

Majd a PestiSrácok a társaság segítségére sietett. Szép sztori!

Már lassan két hete tart a Coca-Cola-gate, ugyanis a multinacionális társaság a Sziget Fesztivált megelőzően olyan plakátokat tett közzé Budapest utcáin, amelyen meleg és leszbikus párok láthatók. Több se kellett a kormányhű PestiSrácoknak (PS), egyből a „homoszexuális-lobbit” látták felsejleni a háttérben, Boldog István fideszes országgyűlési képviselő pedig egyenesen bojkotott hirdetett a vállalat ellen.

Az ügy odáig fajult, hogy a Coca-Cola meghátrált, és lecserélték a hirdetéseiket – bár ők azt kommunikálták, hogy amúgy is ezt tervezték –, a PS és Boldog pedig csapdosták a térdüket örömükben. (Előtte még a blog egyik publicistája azt írta, ahogyan melegeket sem, úgy kerekesszékes embereket sem szeretne plakátokon látni.)

Az ügy azonban itt még nem ért véget: a mindig tettre kész Puzsér Róbert főpolgármester-jelölt és kritikus, a tegnap közzétett egy képet, amin a Csíki Sör Manufaktúra látható, illetve két csókolózó férfi.

Puzsér ezt nyilván provokatív jelleggel tette, hiszen a Csíki Sör egy, a Fidesszel és a magyar kormánnyal jó kapcsolatot ápoló társaság: mint ismeretes pár éve védjegy vitába keveredett a Heinekennel, aminek lezárásához Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, valamint Lázár János korábbi kancellária miniszter közbenjárása is kellett.

Nem kellett sokat várni a válaszra, a Csíki először ezt posztolta:

false

 

Majd később egy Wass Albert idézettel kedveskedett:

false

 

Persze, a PS sem maradhatott ki a buliból, és a Csíki Sör megtámogatására sietett.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.