Ha igazán hatékony kézfogó robotot akarunk építeni, Orbán mozgását kell tanulmányozni

  • - palosm -
  • 2018. március 22.

Fekete Lyuk

Megvontuk a miniszterelnök mérlegét.

Semmi meglepő nincs abban, hogy egy politikus sok emberrel találkozik, sok emberrel fog kezet, mégis, ahogy Orbán Facebookra feltöltött kampányvideóit nézegetjük, kezdünk beleszédülni a parolázás mennyiségébe.

Orbán bakonysárkányi videója például csak 90 másodperc, de a miniszterelnök 17 kézfogást ráz ki a kisujjából, ami elég figyelemre méltó átlag:

5,29 másodpercenként egy.

false

Ráadásul ebből 5 kézfogást sikerül óvodás korú gyerektől begyűjtenie, amiből tökéletes vágóképek is gyárthatók.

De egyéb érdekes dolgokat is összeszámoltunk ebben a videóban, ha már ennyiszer megnéztük:

Puszi: 2

Kézcsók: 0

Zakó, ingnyak, jegygyűrű baszkurálása: kb. 4

„Csókolom”, „Jó napot” mint áludvarias köszönés: kb. 5

Hoppá!, illetve Na! felkiáltás: 2

Mondanunk sem kell, hogy a videó végén feltűnő, meglehetősen furcsa hangsúllyal kurjongató férfinak – kopott baseballsapkáján ismerős felirat: Penny Market – sem kézfogásból, sem köszönésből nem jut egy sem.

Magyarország miniszterelnöke, amikor észreveszi, hogy ebből a helyzetből sehogyan sem jöhet ki jól, szótlanul eloldalog.

false

Egyébiránt Orbán a tegnapi, másik óvodai látogatása során is nagyjából ugyanezt a kézfogásátlagot hozta: 50 másodperc alatt 10 kézszorítást bonyolított le – vagyis öt másodpercenként egyet –, de

a nagy szám itt az, hogy ebből 9 alany volt óvodás.

false

A jelenség lényegét, továbbá a miniszterelnök érzékenységének fokát és egyben Magyarország állapotát nem kevés humorral fűszerezve foglalja össze a Hírcsárda Coubja: figyeljük meg a szereplők mozgását, testtartását, a fenyegetően meredő kezet és a kissé magára hagyottnak tűnő gyerekek óvatos reakcióját.

Mi vagyunk a nyuszimotoron robogó Orbán Viktor kinyújtott kezétől tétován hátrahőkölő óvodás!

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.