Hollik: „Budapest vezetőségének a felelőssége, ha betonmonstrumok maradnak a Városligetnél”

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. október 23.

Fekete Lyuk

Hát, hogyne.

Korrekt együttműködésre törekszünk Budapest új vezetőivel, ugyanakkor a kormány azt kéri, hogy a Fővárosi Közgyűlés egyenként döntsön a már érvényben levő megállapodásban szereplő beruházásokról – mondta az M1 aktuális csatornán a kormányszóvivő kedd este.

Hollik István felidézte: összesen 4350 milliárd forint összértékű fejlesztésekről van szó, ugyanakkor a kormány semmit nem akar ráerőltetni a budapestiekre, amit az általuk megválasztott városvezetők nem szeretnének.

Arra a kérdésre, hogy ez eredményezhet-e félbemaradt betonmonstrumokat például a Városligetnél, a kormányszóvivő azt mondta: ez a budapesti vezetőség felelőssége, a Fővárosi Közgyűlésnek kell döntenie róla.

Megjegyezte: hosszú a fejlesztések listája a metrófelújítástól, az atlétikai centrumon át a multifunkcionális csarnok beruházásáig a kézilabda Európa-bajnokságra.

Hollik István szerint ha Budapest nemet mond például az atlétikai centrum megépítésére, akkor a rendezés jogát vissza kell adni, mivel azt a főváros nyerte el.

A kézilabda Európa-bajnokság esetében Magyarország közösen pályázott Szlovákiával, ha erre sem tart igényt a főváros, akkor van lehetőség más helyszínt keresni.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.