Ismét tiszteletet követel Brüsszeltől a Fidesz

  • narancs.hu
  • 2020. április 3.

Fekete Lyuk

Ezúttal Hidvéghi Balázs igyekszik rendezni a sorokat.

"Több tiszteletet Magyarországnak!" címmel posztolt videót a Fidesz a Facebook-on. Habár az immár hivatalosan is diktátor-szerepben tetszelgő Orbán Viktor jelezte, neki nincs ideje holmi demokráciát érintő kritikákra reagálni, Hidvéghi Balázs szívest örömest beugrott puffogni.

Orbán a Néppártnak: „Nekem erre most nincs időm"

A miniszterelnök levélben hárított a Fidesz kizárásával kapcsolatban. Értetlenkedését fejezte ki Orbán Viktor az Európai Néppárt (EPP) főtitkárának, Antonio López-Istúriz White-nak küldött levelében azzal kapcsolatban, hogy a párt tagjainak van most ideje azzal foglalkozni, hogy melyik ország mire készül. Orbán úgy fogalmazott, ez költséges luxus ezekben a napokban.

Az EP-képviselő napfényes, fákkal övezett kertben igyekszik védeni a mundér becsületét. "Sértegeti a magyar jogállamiságot, hazugságokat terjeszt, támogatást nem ad" - hangzik el a standupban, ami helytálló vádbeszéd lenne a kormánypártra nézve - de ő persze Brüsszelnek címezi mindezt. "Látható hogy ezekkel a vádaskodásaikkal a saját alkalmatlanságukat akarják leplezni" - teszi hozzá Hidvéghi. Persze nem lenne felpaprikázott fideszes árnyékboksz, ha nemhangzanának el a propaganda kötelező paneljei: "Innen üzenjük Brüsszelnek, ne akadályozzák a vírusellenes védekezést! Több tiszteletet Magyarországnak!"

Ne legyen fogoly a saját otthonában! Élvezzen ki minden percet!

És egy barátja minden csütörtökön meg is látogatja. Odakünn a helyzet olyan, amilyen - de még ez sem lehet elégséges ok arra, hogy ne éljünk teljességre törekvő életet, melyhez az ismeretszerzés és a színvonalas szórakozás is hozzátartozik. A Magyar Narancs heti nyomtatott kiadása az idevágó lehetőségeket a legteljesebb természetességgel biztosítja.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.