„Itt állok a minisztérium kapujában” – Pilz Olivér odaüzent a tüntetni készülőknek

  • narancs.hu
  • 2016. március 28.

Fekete Lyuk

Látványos akciókról, nyitott esernyőkről, teaosztásról és körülölelt iskolákról beszél videóüzenetében a pedagógusok tiltakozásának egyik vezéralakja.

Gőzerővel folynak a szerdai pedagógussztrájk előkészületei, a Tanítanék mozgalom 21 pontos kiskátéja után most itt van Pilz Olivér üzenete is, amelyben a március 30-i megmozdulásra toborozza a résztvevőket. A minisztérium elől bejelentkező miskolci matek–fizika–biológia tanár, az eseményeket elindító nyílt levél szerzője nem csak tanártársait igyekszik megszólítani, az iskolákhoz hív mindenkit: „Jó lenne, ha ez nem csak tanári akció lenne, arra kérünk mindenkit, jöjjön az iskolákhoz!”

Nézzék, hallgassák meg az üzenetét itt, hátha kedvet kapnak tőle a szerdán reggel nyolcra meghirdetett sztrájk segítéséhez.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.