Itt az újabb bizonyíték, hogy Hódmezővásárhely után sem tekerik lejjebb az őrületet

  • narancs.hu
  • 2018. március 2.

Fekete Lyuk

Konzekvens ember: Bayer Zsolt szerint már nincs is baj, de azért háborút hirdet.

A hódmezővásárhelyi orbitális vereség másnapján publicisztikában jelezte Bayer Zsolt, hogy baj van, majd hamarosan békemenetet hirdetett, hogy a szeretet és az összefogás jegyében vonuljanak március 15-én. Tette ezt az, aki tavaly arról beszélt, hogy a civileket a taknyukon és a vérükön kell kirángatni a Parlamentből.

Ma viszont már jelezte a Magyar Időkben, hogy nincs is olyan nagy gond, a pániknak vége, és egyébként is: a hódmezővásárhelyi fiaskó utáni 24 órában összevissza beszéltek. Szerinte „Európa legfontosabb, legégetőbb és legfélelmetesebb sorskérdése továbbra is a migrációs nyomás”, és már mindenkinek (Brüsszel, Berlin, Párizs és persze az ENSZ) elment az esze, csak nekünk nem.

Háború van!

Háború van!

 

„Most háború dúl, az európai társadalmak jövőjéért, az európai civilizációért, az európai ember életteréért” – írja a jobboldal kedvenc gondolkodója, aki szerint a háborúban „ők vannak és mi vagyunk”.

Ennyit tehát arról, hogy a kormány és a környezete lejjebb tekerné a migránsozást és a fullba’ nyomott őrületet.

 

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.