Itt az újabb bizonyíték, hogy Hódmezővásárhely után sem tekerik lejjebb az őrületet

  • narancs.hu
  • 2018. március 2.

Fekete Lyuk

Konzekvens ember: Bayer Zsolt szerint már nincs is baj, de azért háborút hirdet.

A hódmezővásárhelyi orbitális vereség másnapján publicisztikában jelezte Bayer Zsolt, hogy baj van, majd hamarosan békemenetet hirdetett, hogy a szeretet és az összefogás jegyében vonuljanak március 15-én. Tette ezt az, aki tavaly arról beszélt, hogy a civileket a taknyukon és a vérükön kell kirángatni a Parlamentből.

Ma viszont már jelezte a Magyar Időkben, hogy nincs is olyan nagy gond, a pániknak vége, és egyébként is: a hódmezővásárhelyi fiaskó utáni 24 órában összevissza beszéltek. Szerinte „Európa legfontosabb, legégetőbb és legfélelmetesebb sorskérdése továbbra is a migrációs nyomás”, és már mindenkinek (Brüsszel, Berlin, Párizs és persze az ENSZ) elment az esze, csak nekünk nem.

Háború van!

Háború van!

 

„Most háború dúl, az európai társadalmak jövőjéért, az európai civilizációért, az európai ember életteréért” – írja a jobboldal kedvenc gondolkodója, aki szerint a háborúban „ők vannak és mi vagyunk”.

Ennyit tehát arról, hogy a kormány és a környezete lejjebb tekerné a migránsozást és a fullba’ nyomott őrületet.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.