Még az is nettó kamu volt, hogy a metrópótlásra szánt 180 magyar buszból egy már elkészült

  • narancs.hu
  • 2017. október 22.

Fekete Lyuk

Nulla.

Nyár végén derült ki, hogy egyetlen busz sem készült el időre abból a 180-ból, amit a Volánbusz rendelt meg. és aminek egy részét metrópótlásra fogja megvásárolni tőlük a BKV. A Volánbusz ekkor nem bontott szerződést az Ikarus Egyedi Kft.-vel, sőt az érintett cégnek még kötbért sem kellett fizetnie, mert egy jókor megszülető jogszabály-módosításnak köszönhetően a botrányos csúszás ellenére kaptak még 240 nap haladékot.

Néhány napja a 444.hu írt arról, hogy végre elkészült az első busz a 180-ból, így már csak 179-et kell legyártani, ám hamar kiderült a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek (VEKE) és az IHO szaklapnak köszönhetően, hogy a késznek tűnő, üzemben várakozó busz nem igazi, csupán ráhúztak a vázra ezt-azt egy bemutató kedvéért, de menni nem megy, mivel a motor sincs rendesen beszerelve és típusengedélye sincs.

„Nincs kész. Valójában messze van még a késztől, a típusengedélytől pedig még annál is messzebb van. Talán a mockup kifejezés a legjobb rá, ami azt takarja, hogy ez nem jármű, csak egy kiállítási tárgy, saját erejéből nemhogy nem mozgásképes, de még mozgatni sem könnyű. A motor csak úgy be van lógatva, belső kábelezés sehol, a világítás meg az utastájékoztató van bekötve egyedül. Megy a parasztvakítás tovább, aki azt terjeszti hogy ez kész van, az maga is részes a hazugságban. Pont a lényege nincs meg, mert ott fogy el a tudás. Aki kicsit közelebbről is megvizsgálja és ért hozzá, az számos apró jelet felfedezhet, amely az összeszerelés színvonalára, és egyáltalán, a meglétére enged következtetni. Ja és a hátulja szerb gyártmány...” – olvasható a VEKE Facebook-oldalán.

Az IHO szerint pedig a cégnek mostantól kezdve gyakorlatilag naponta le kellene gyártania egy kész darabot ahhoz, hogy tartani tudja a második határidőt.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.