Nyár végén derült ki, hogy egyetlen busz sem készült el időre abból a 180-ból, amit a Volánbusz rendelt meg. és aminek egy részét metrópótlásra fogja megvásárolni tőlük a BKV. A Volánbusz ekkor nem bontott szerződést az Ikarus Egyedi Kft.-vel, sőt az érintett cégnek még kötbért sem kellett fizetnie, mert egy jókor megszülető jogszabály-módosításnak köszönhetően a botrányos csúszás ellenére kaptak még 240 nap haladékot.
Néhány napja a 444.hu írt arról, hogy végre elkészült az első busz a 180-ból, így már csak 179-et kell legyártani, ám hamar kiderült a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek (VEKE) és az IHO szaklapnak köszönhetően, hogy a késznek tűnő, üzemben várakozó busz nem igazi, csupán ráhúztak a vázra ezt-azt egy bemutató kedvéért, de menni nem megy, mivel a motor sincs rendesen beszerelve és típusengedélye sincs.
„Nincs kész. Valójában messze van még a késztől, a típusengedélytől pedig még annál is messzebb van. Talán a mockup kifejezés a legjobb rá, ami azt takarja, hogy ez nem jármű, csak egy kiállítási tárgy, saját erejéből nemhogy nem mozgásképes, de még mozgatni sem könnyű. A motor csak úgy be van lógatva, belső kábelezés sehol, a világítás meg az utastájékoztató van bekötve egyedül. Megy a parasztvakítás tovább, aki azt terjeszti hogy ez kész van, az maga is részes a hazugságban. Pont a lényege nincs meg, mert ott fogy el a tudás. Aki kicsit közelebbről is megvizsgálja és ért hozzá, az számos apró jelet felfedezhet, amely az összeszerelés színvonalára, és egyáltalán, a meglétére enged következtetni. Ja és a hátulja szerb gyártmány...” – olvasható a VEKE Facebook-oldalán.
Az IHO szerint pedig a cégnek mostantól kezdve gyakorlatilag naponta le kellene gyártania egy kész darabot ahhoz, hogy tartani tudja a második határidőt.