Kovács Zoltán Twitter-bejegyzésén nevet az internet népe

  • narancs.hu
  • 2019. július 5.

Fekete Lyuk

Finoman szólva máshogy látják a hozzászólók a dolgokat, mint a szóvivő.

Kovács Zoltán uniós kormányszóvívő a közelmúltban posztolt egy bejegyzést a Twitteren, amin két összemontázsolt kép látható: az egyiken Manfred Weber kiviszi egy sátorból Orbán Viktort, a másikon pedig a magyar miniszterelnök cipeli ki Webert, Frans Timmermanst és Jean-Claude Junckert.

 

Kovács annyit írt a képhez, hogy „előtte és utána”, ami arra utal, hogy Orbán Viktor akarata érvényesült az Európai Unió csúcsértékezletén - elemezte a képet a hvg.hu.

A kommentelők azonban nem pont így gondolták, hiszen tény, hogy Orbán Viktor és a V4-ek sikeresen küzdöttek Weber bizottsági elnöknek való megválasztása ellen, viszont Ursula von der Leyer újdonsült jelölt nem a magyar kormányfő érdekei szerint játszik: előfordult például, hogy az Európai Egyesült Államok kiépítésének szükségességét hangsúlyozta, a családjával menekülteket fogadott be a házába, továbbá bírálta a magyar hatóságokat a 2015-ös röszkei fellépésük miatt. Mindazonáltal Frans Timmermans, akiből ugyan nem lesz bizottsági elnök, de alelnök igen, komoly nyomást gyakorolhat a jogaállamisággal kapcsolatos vizsgálatokra.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.