„Magukat újságíróknak nevező egyének” – Balázska besértődött

  • narancs.hu
  • 2014. szeptember 2.

Fekete Lyuk

Szexuális erőszakból vicc: ez volt a Morning Show! Vagy nem is? „Balázsék” most épp kikérik maguknak a rosszindulatú, kattintásvadászó újságírók alaptalan vádaskodásait, mert ők nem poénkodtak. Jaj, dehogy!

Egészen orcátlan módon reagált a Morning Show triója honlapjukon azokra a tegnap esti újságcikkekre, amelyek arra hívták fel a figyelmet, hogy nevezettek mélyen alpári tónusban tárgyalták műsorukban a gólyatábori nemi erőszak esetét.

false

„Balázsék reagáltak a tegnap este megjelent rosszindulatú cikkekre, amikben szerintünk kiforgatták az elhangzottakat. A megerőszakolás nemhogy nem volt poén tárgya, hanem még a szervezők felelősségét is felvetettük! A gólyatáborok többségéről a véleményünket viszont a betelefonálók is igazolták. Úgy tűnik, hallgatóinkat szerencsére még ilyen – like- és kattintásvadász rosszindulatú firkászok sem tudják megvezetni. Mi csak azt reméljük, hogy a továbbiakban a magukat újságíróknak nevező egyének hasonlóan hangzatos szalagcímekkel írják majd meg azt is. Ha adakozni kell vagy jótékonykodásra buzdítani.”

Jó, akkor segítünk felidézni, „Balázséknak” is, mi történt tegnap. Nos, „Magyarország leghallgatottabb reggeli műsorában” tegnap reggel viccet csináltak abból, hogy múlt héten az ELTE Tanító- és Óvóképző fonyódligeti gólyatáborában megerőszakoltak egy lányt. A Morning Show műsorvezetői – Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc és Vadon János – jóízűt nevetgéltek korán reggel egy nemi erőszakon. A műsor elején – a teljes beszélgetés visszahallgatható a rádió honlapján – még valamennyire visszafogták magukat, később viszont sorjáztak a visszataszító poénok. Gúny, kispályás cinizmus és majdhogynem térdcsapkodás jellemezte a műsor ezen – jó félórásra sikeredett – derűs blokkját.

„– Gyerekek, milyen gólyatábor volt ez, ahol a végén valakit megerőszakolnak? Hogy van ez?

– Erős…

– Hát… Ilyen gólyatáborba se fogom elengedni a lányomat.

– De hát nem tudod előre… Nincs kiírva, hogy…

– Akkor nem megy. (nevetés)

– Ritkán van ráírva a meghívóra, hogy várjuk gyermekét a füredi gólyatáborba, aláírás, vigyázzon, erényöv kötelező, mert lehet, hogy megerőszakolják.

– Közös vacsora, tábortűz, tánc, megerőszakolás, ez a program. (nevetés)”

 

Sikerült „káreseménynek” titulálni a szexuális erőszakot, mintha csak egy közúti koccanásról, meghúzott autóról lenne szó. Ám úgy tűnik, a Class FM-nek fekszik ez az értékválasztás, simán elmegy egy kis buzizás mellett. Tisztázzuk akkor, felelősségük teljes tudatában közszereplők élőadásban nagy szakértelemmel osztják az észt a gólyatáborokról meg a mai fiatalokról – persze ostoba, általánosító formában –, erkölcscsőszök szerepében tetszelegnek, miközben vicc tárgyává teszik a szexuális bántalmazást.

Nem kell mondanunk, milyen káros az efféle hozzáállás, a társadalom széles rétegeinek címzett ilyen tartalmú üzenet. Hisz’ hogyan is következne a gólyatáborok esetleges szabadosságából a nemi erőszak? S hogy lehet ilyen trágár módon megalázni bárkit, aki valaha áldozata volt hasonló szituációnak, és szerencsétlenségére hallgatta ezt a szart? Egyáltalán hogy lehet, hogy három retardált bármit megtehet nyilvánosan a reggeli csúcsidőben?

Végezetül, csak a miheztartás és vérig sértett reggeli hőseink kedvéért: a nemi erőszak – mint ahogy az a nevében is benne van, erőszak – bűncselekmény, ha valaki nem egyezik bele a szexuális kapcsolatba, akkor nem kényszeríthető rá. Még akkor sem, ha előzetesen ráutaló magatartást mutatott, kivágott ruhában vagy ittas állapotban volt, teljesen mindegy, mert a NEM, az azt jelenti, hogy NEM. Nincs olyan, hogy „provokált aktus”, mert ha a szexet nem mind a két fél akarja, akkor nem nevezhető szexnek, csak erőszaknak, az pedig bűncselekmény, aminek áldozata lehet fiatal, fiú és lány, felnőtt, nő és férfi, hajléktalan, idős vagy gyermek, bárki. Van, amivel nem lehet viccelni.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.