Mészáros Lőrinc: „Ez egy hányinger!”

  • narancs.hu
  • 2017. április 21.

Fekete Lyuk

A HírTv feltett néhány kérdést a felcsúti polgármesternek és sikeres nagyvállalkozónak, az Orbán-barát Mészáros Lőrincnek. Az nem különösebben izgalmas, hogy a kissé gyűrött arcú Mészáros értetlenkedve tagadja le, hogy bármi köze lenne a legnagyobb balatoni turisztikai vállalat felvásárlásához, láttunk már ilyet tőle – bár az mókás, hogy nyilvánvaló képtelenséget állít: „Én nem vásároltam semmit.” (És a parizer a boltban? Vagy azt is zsebre tette?)

De reagáltatták a Jobbik plakátjaira is, és akkor kijött belőle a fenevad. Ezeken az óriásplakátokon Orbán és Mészáros egymás mellett látható, a szöveg: „Ti dolgoztok, ők lopnak.” Mészáros a maga keresetlen bájával elsőre még azt mondja, hogy „mi biztos nem lopunk, inkább csak dolgozunk”, másodszorra azt, hogy inkább a plakátokról nem mond véleményt (vannak még udvarias emberek), de aztán harmadszorra, amikor a riporter rákérdez arra, hogy tervez-e jogi lépéseket, csak kijön belőle az érzelem:

„Fogok, és ez egy hányinger.”

Aztán elmorzsolt egy köszönömöt gyorsan, és becsapta a fekete Mercedes ajtaját.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.