Németh Szilárd egy görögországi és egy a bosnyák-horvát határon készült képpel illusztrálta a kelebiai tüntetésről szóló hírt

  • narancs.hu
  • 2020. február 8.

Fekete Lyuk

A honvédelmi államtitkár közzétett három képet, de azok közül kettő nem is arról az eseményről szólt, amiről posztolt. Mindeközben még ő panaszkodik a fake newsra.

Görögországban,valamint a bosnyák-horvát határon készült képpel illusztrálta a csütörtöki kelebiai tüntetést pénteki Facebook-posztjában Németh Szilárd – szúrta ki a 444.hu. A Fidesz alelnökének azért sikerült egy valóban akkor és ott készült felvételt is kiraknia mutatóba – ez az MTI fotója volt, látszik is rajta a szerbiai határátkelő.

A honvédelmi államtitkár arról emlékezett meg, hogy a szerb védelmi miniszter szégyenletesnek nevezte, hogy  a magyar határ megnyitásáról készült "hamisított felvételekkel és álhírekkel vezették félre" annak a csoportnak a tagjait, akik csütörtök délután a kelebiai határátkelőhöz vonultak. A megmozdulás békésen zajlott le, az MTI beszámolója szerint a résztvevők a határhoz érve leültek, és virágokkal az ölükben várták, hogy a magyar hatóság megnyissa a határt.

A Németh Szilárd által közzé tett egyik képen emberek másznak át a kerítésen, ilyen azonban nem történt csütörtökön – például a hvg.hu tudósítója nem tapasztalt ilyet –, de még az M1 Híradója sem számolt be hasonlóról. Azt a képet a Reuters fotósa készítette még 2019. szeptember végén, amikor tűz ütött ki a görögországi Leszbosz szigetén működő menekülttáborban, és az ott lakók összecsaptak a rendőrökkel.

A 444.hu szerint a másik kép sem csütörtökön készült, hanem 2018 októberében a bosnyák-horvát határon.

Mivel Németh Szilárd ezt az információt elfelejtette közölni a képekről, nem derül ki, mégis mi alapján kapcsolta össze az eseményeket, mi köze lehet mindennek az álhíreket elítélő nyilatkozatához. Vagy egyszerűen csak úgy gondolja, mindegy, milyen képet posztol, a lényeg, hogy menekültek legyenek rajta, lehetőleg jó sokan?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.