Úgy tűnik, igazából nem is kérte Rétvári Bence a Netflixtől a meleg Jézusról szóló film levételét

  • narancs.hu
  • 2020. február 8.

Fekete Lyuk

Minden jel szerint csak a levegőbe beszélt a KDNP-s politikus, nem vette a fáradtságot a hivatalos megkeresésre.

Először közölte a Netflix, eddig hányszor vett le filmet a kínálatából írásbeli kormányzati kérésre – írja a 444.hu.

Mint kiderült, összesen 9 alkalommal az elmúlt 23 év alatt. Közlésük szerint az utolsó ilyen jellegű kérés idén, 2020-ban érkezett hozzájuk, ekkor a szingapúri kormány kérte az Utolsó másnaposság című brazil vígjáték levételét. A film arról szól, hogy Jézus úgy berúg az utolsó vacsorán az apostolokkal, hogy másnap nem találják, majd a ködös emlékképeiket összerakosgatva próbálják megtalálni.

Bár több mint két évtizede működik a Netflix, az első ilyen jellegű kérést csak 2015-ban kapták. Azóta viszont Szingapúr kormánya bizonyult a legaktívabb cenzornak, hisz' 3 alkalommal összesen 5 film eltávolítását kérték és érték el. 1-1 kéréssel szerepel a kilences listán Új-Zéland, Vietnam, Németország és Szaúd Arábia is.

Mivel Magyarország nem szerepel a listán, úgy tűnik, a Netflix indirekt módon leleplezte, hogy Rétvári Bence az általa korábban sugalmazottakkal szemben január elején igazából nem kérte a cégtől, hogy vegye ki kínálatából a Krisztus első megkísértése című brazil vígjátékot ami a Jézust melegként ábrázolja.

Bár akkor hevesnek tűnő reakció formájában kérte, hogy "azonnal töröljék katalógusukból a megbotránkoztató filmet, és kérjenek bocsánatot a megsértett keresztényektől! Ha Netflixnek értelmezhető fogalom a tolerancia, ha számít emberek milliói vallási meggyőződésének durva megsértése, akkor azonnal törölje a magyar műsorkínálatából keresztényeket sértő botrányfilmet!” – írta akkor Rétvári a pártja weboldalán. Ahonnan aztán egészen gyorsan el is tűnt a megbotránkozás.

Mint ahogy most kiderült, a weblapról történt gyors törléshez mérten, Rétvári annyira kiborult a meleg Jézusról szóló brazil filmen, hogy még csak a fáradtságot sem vette, hogy a KDNP oldalán időlegesen közzétett kérését például a kormány nevében megírja a Netflixnek.

Kérdést küldtünk Rétvárinak Netflixes akciójáról, amint az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, miniszter-helyettese válaszol, közzé tesszük.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.