Szánthó Miklós szerint a KESMA-médiumok célja, hogy természetes értékként mutassák be a férfi és nő kötelékén alapuló házasság és család védelmét

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 6.

Fekete Lyuk

Szánthó szerint a magunkon uralkodni tudás képessége, élménye vezet el a valódi szabadsághoz. Sommás gondolatai szerint a boldogság nem összekeverendő az élvezetekkel.

"Ma már sajnos azt is védelemben kell részesíteni, ami magától értetődően normális" – fogalmazott Szánthó Miklós, a média életmodell-közvetítő szerepét, "a puha meggyőzést" emelve ki, hangsúlyozva, hogy "a család megvédése ma nem kis feladat".

A Fidesz által szervezett demográfiai konferencián felszólaló Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány elnöke azt emelte ki, hogy a mintegy 450 médiumot összefogó társaság, mármint a KESMA egyik célja is az, hogy természetes értékként mutassa be a férfi és nő kötelékén alapuló házasságot és a családot, és védje ezeket.

Az a mód, az az út, ahogy mi éljük az életünket itt, Közép-Európában, átfogó támadás alatt áll – jelentette ki, mondván, "a progresszió harcosai, a liberálisok, a valódi szabadság helyett a szabadosság ígéretével kecsegtetik az embereket, az egyéni érdekek és egyéni vágyak korlátlan kibontakoztatásának kívánalmával".

Szánthó szerint a magunkon uralkodni tudás képessége, élménye vezet el a valódi szabadsághoz, az mutatja meg, hogy valódi urai vagyunk az életünknek, hogy nem keverjük össze a boldogságot az élvezetekkel.

"Nekünk ellen kell állnunk, fel- és meg kell mutatnunk, akár ilyen remek konferenciák révén is őseink bölcsességét, hogy szüleinknek igaza volt", hogy a nagybetűs Nyugat, Európa és Magyarország jövője nem a migrációban, nem a humanoid robotokban, hanem "bennünk, családjainkban van" – szálldostak a konferenciaterem légterében Szánthó Miklós gondolatainak tarka pillangói.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.