Szüret extra: Kovács Ákos irányt mutat a magyar nőknek

  • narancs.hu
  • 2014. szeptember 26.

Fekete Lyuk

Ha nem szülsz, magányos leszel! Mindenki Ákosa, a Kossuth-díjas Kovács napjaink jelentős gondolkodója, akinek a feminizmusról is megvan a véleménye.

Bár nem szívesen ad tanácsot, a La Femme magazin legutóbbi számában azért kivételt tett a kedves olvasókkal. Nemcsak nagy életbölcsességet osztott meg boldog-boldogtalannal, de még a hagyományos női szerepeket is propagálta. Sajnos nem fejti ki pontosan, melyek is volnának ezek a szerepek, de a hangvétel és a gondolatok iránya alapján mi a főz-mos-takarít-szül-nem beszél vonalon keresgélnénk. Mintha csak az előadóművész szívének oly kedves kormánypártok honatyáit hallanánk!

„Az ember ugyan nem szívesen ad tanácsot, de a La Femme, azaz »A Nő« számára talán annyit mondhatok: szeressen nő lenni, találjon vissza a hagyományhoz, mert az őrzi egyedül, hogy mi az üdvözítő az ember számára. A hagyományos női szerepeken túl vannak talán pillanatnyi sikerek, de még több a boldogtalanság, a kudarc és a magány. A legfontosabb, legszentebb női hivatás az anyaság, akkor is, ha ezt manapság nem divatos kimondani. Minden »izmus« vége az, hogy önmaga paródiájába fordul, és erőszakoskodni kezd, ilyen a feminizmus is. Aki teheti, óvakodjon tőle.”

false

 

Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala


Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.