Tarlós kitüntette a Pesti Srácok főszerkesztőjét

  • B.P.M.
  • 2019. március 15.

Fekete Lyuk

„A sajtó akkor szolgálja közönségét, ha objektív, ellenőrzött híreket közvetít, hangja kiegyensúlyozott, tárgyilagos és nem elfogult.”

Tarlós István Budapest főpolgármestere átadta a Csengery Antal-díjakat, amelyeket „azok a médiában dolgozó személyek kapják, akik a fővárost és a főváros önkormányzatát érintő hírekről magas színvonalon, hitelesen és gyorsan tájékoztatnak.”

A sajtó akkor teljesíti jól a feladatát, ha képviselői maguk is hiszik, hogy a hiteles tájékoztatással és átgondolt véleményformálással a közösségért tesznek, „tömegtájékoztatnak és nem tömegmanipulálnak” - mondta a főpolgármester a díjátadón, amiről a kormányközeli portál, a Pesti Srácok számolt be.

Tarlós kiemelte, a sajtó akkor szolgálja közönségét, ha objektív, ellenőrzött híreket közvetít, hangja kiegyensúlyozott, tárgyilagos és nem elfogult. A minőségi újságírás a tények és értékek jegyében születik, ebben pedig Csengery Antal reformkori publicista életműve a mai nemzedékeknek is példa lehet.

A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a díjat Bándy Péter, a Magyar Demokrata vezető szerkesztője, Huth Gergely a Pesti Srácok főszerkesztője, Jolsvai András, író, újságíró, Kukuk L. Tamás, a Kossuth Rádió vezető szerkesztője, műsorvezetője és a Csepel.info hírblog szerkesztősége vehette át.

Gajdics Ottó kapta az első Jótollú magyar újságíró díjat

Micsoda fricska! Gajdics Ottó, a Szabad Föld hetilap főszerkesztője vehette át az első alkalommal odaítélt, a Médianéző Központ által alapított Jótollú magyar újságíró díjat csütörtökön Budapesten. Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Csoport vezetője az eseményen azt mondta: „azt hisszük és gondoljuk, hogy Magyarországon a sajtó szabad."

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.