Animációs film

A Mikulás mentőakció

Film

Feldíszítettük a házat, lefagyott a kezünk, kicseréltük a karácsonyi izzósorokat, összevesztünk a családdal, hogy már megint ferdén lóg az a girland. Ha mindez megvolt, és a gyereknek is megmagyaráztuk, hogy a Mikulás-Télapó-Jézuska hármasból éppen ki hozza a karácsonyt meg a videojátékot, akkor leülhetünk végre "a képernyő elé".

Pontosan erre az alkalomra lett kitalálva A Mikulás mentőakció, ami mindent tud, amit az ilyenkor kötelező rajzfilmektől elvárunk. A legkisebb és legoktalanabb karácsonyi manó az Északi-sarkon sajnos sose tud olyan ügyes játékot kitalálni, amellyel beválasztanák a Télapót közvetlenül segítő csapatba. Így aztán az marad, ami: a rénszarvasok istállótakarítója. Persze várja a nagy pillanatot, amikor a kicsik is hősök lehetnek, mert tudja, hogy ez egy mese, s így kell lennie. Így is lesz, mert van a gonosz, aki kemény kapitalista okokból a Télapó egyéjszakás csomagkiszállító trükkjét szándékozik megszerezni. Minden adott, hogy ez innentől kezdve iszonyú unalmas legyen.

De az, hogy elsőre, másodikra és majd harmadikra sem sikerül hősnek lenni, sőt meg kell küzdeni az időutazás okozta nehézségekkel, paralel módon előadva ugyanannak a negyedórának a történéseit más-más szemszögből - az mégis megcsavarja kicsit a cuki, hókristályos meseszövést.

A figurák bájosak, a dalok csacskák, mit tegyünk, a világot megváltani azért nem lehet - az másik ünnepkör. A maga műfajában ügyesen kitalált, de összességében súlytalan alkotással van dolgunk.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.