Animációs film

A Mikulás mentőakció

Film

Feldíszítettük a házat, lefagyott a kezünk, kicseréltük a karácsonyi izzósorokat, összevesztünk a családdal, hogy már megint ferdén lóg az a girland. Ha mindez megvolt, és a gyereknek is megmagyaráztuk, hogy a Mikulás-Télapó-Jézuska hármasból éppen ki hozza a karácsonyt meg a videojátékot, akkor leülhetünk végre "a képernyő elé".

Pontosan erre az alkalomra lett kitalálva A Mikulás mentőakció, ami mindent tud, amit az ilyenkor kötelező rajzfilmektől elvárunk. A legkisebb és legoktalanabb karácsonyi manó az Északi-sarkon sajnos sose tud olyan ügyes játékot kitalálni, amellyel beválasztanák a Télapót közvetlenül segítő csapatba. Így aztán az marad, ami: a rénszarvasok istállótakarítója. Persze várja a nagy pillanatot, amikor a kicsik is hősök lehetnek, mert tudja, hogy ez egy mese, s így kell lennie. Így is lesz, mert van a gonosz, aki kemény kapitalista okokból a Télapó egyéjszakás csomagkiszállító trükkjét szándékozik megszerezni. Minden adott, hogy ez innentől kezdve iszonyú unalmas legyen.

De az, hogy elsőre, másodikra és majd harmadikra sem sikerül hősnek lenni, sőt meg kell küzdeni az időutazás okozta nehézségekkel, paralel módon előadva ugyanannak a negyedórának a történéseit más-más szemszögből - az mégis megcsavarja kicsit a cuki, hókristályos meseszövést.

A figurák bájosak, a dalok csacskák, mit tegyünk, a világot megváltani azért nem lehet - az másik ünnepkör. A maga műfajában ügyesen kitalált, de összességében súlytalan alkotással van dolgunk.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.