Animációs film

A Mikulás mentőakció

Film

Feldíszítettük a házat, lefagyott a kezünk, kicseréltük a karácsonyi izzósorokat, összevesztünk a családdal, hogy már megint ferdén lóg az a girland. Ha mindez megvolt, és a gyereknek is megmagyaráztuk, hogy a Mikulás-Télapó-Jézuska hármasból éppen ki hozza a karácsonyt meg a videojátékot, akkor leülhetünk végre "a képernyő elé".

Pontosan erre az alkalomra lett kitalálva A Mikulás mentőakció, ami mindent tud, amit az ilyenkor kötelező rajzfilmektől elvárunk. A legkisebb és legoktalanabb karácsonyi manó az Északi-sarkon sajnos sose tud olyan ügyes játékot kitalálni, amellyel beválasztanák a Télapót közvetlenül segítő csapatba. Így aztán az marad, ami: a rénszarvasok istállótakarítója. Persze várja a nagy pillanatot, amikor a kicsik is hősök lehetnek, mert tudja, hogy ez egy mese, s így kell lennie. Így is lesz, mert van a gonosz, aki kemény kapitalista okokból a Télapó egyéjszakás csomagkiszállító trükkjét szándékozik megszerezni. Minden adott, hogy ez innentől kezdve iszonyú unalmas legyen.

De az, hogy elsőre, másodikra és majd harmadikra sem sikerül hősnek lenni, sőt meg kell küzdeni az időutazás okozta nehézségekkel, paralel módon előadva ugyanannak a negyedórának a történéseit más-más szemszögből - az mégis megcsavarja kicsit a cuki, hókristályos meseszövést.

A figurák bájosak, a dalok csacskák, mit tegyünk, a világot megváltani azért nem lehet - az másik ünnepkör. A maga műfajában ügyesen kitalált, de összességében súlytalan alkotással van dolgunk.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.