Animációs film

Rozsdalovag

Film

Az új generációs Disney- és Pixar-filmek újradefiniálták az animációt. Etalonná váltak, melyekhez képest minden, más stúdióban készített munka hátrányból indul. Ráadásul rétegzett humorukkal, valamivel komplexebb narrációjukkal nyitottak a gyerekeket moziba kísérő felnőttek felé is.

Ám eközben pont a legkisebbektől távolodtak el. Ezért is nagy felüdülés néha egy-egy olyan old school animáció, mely ezt az elhanyagolt korosztályt csábítja a moziba. A Németországban nagy sikert aratott mesemusicalből készített Rozsdalovag pont ilyen. Jól követhető a történetvezetés, egyszerű, de nem lebutított figurák néhány markáns jellemvonással.

A film éppen a könnyebb érhetőségért a fizikai gegekre épít, s ezt nagyon következetesen teszi. A szereplők a testükkel-szerkezetükkel beszélnek, egy-egy gesztusból rajzolódik ki egy pillanat alatt a jellemük. A cselekményvilág imponáló arányérzékkel formált, ügyesen (és némi posztmodern anakronizmussal) keverednek benne a középkori kultúra és a modern gépesedés elemei. Egyetlen nagy gépi balett elevenedik meg: a vászon minden pontját belakják az izgő-mozgó, egyszerre organikus és élettelen, hibrid fémlények, a mű szerencsésen ötvözi a rajzfilm és a tárgyanimáció előnyeit, megőrizve a kézzel készítettség/szándékolt esetlenség érzetét, miközben 3D-animációval készült.

Az egyetlen nagyobb negatívum az indokolatlanul beszúrt és kínos zenei betétek erőltetése - ezt máskor hagyjuk a Disneyre. De a Rozsdalovag ezzel együtt is vállalható gyerekfilm.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.