Animációs film

Croodék

Film

A Disneynél már régóta első a család, legyen szó oroszlánokról, ogrékról vagy urambocsá' emberekről: apuka a kamaszlány ellen, az új udvarló ellen, az anyós ellen. Hiába őskori leletek ezek, ha a mesegyár ügyesen forgatja őket. Hőseink a kőkorszaki, már szinte rém rendes családként működő Croodék, akiknek alapelve a "félj, hogy élj", így aztán csak néha merészkednek ki barlangjukból, némi vadászat, négykézláb rohangálás és artikulálatlan üvöltözés erejéig.

Egész addig így megy ez, míg jön az ilyenkor jó okkal elvárható világégés, aminek hála, új terepen kell helytállni, különben egyenes út lesz az evolúciós zsákutca. Szerencsére egy nyeszlett, de annál inkább agyafúrt, új típusú "gondolkodó" ősemberke - holmi prométheuszi tűzcsiholó - kivezeti a népséget a barlanglakók szűk látóköréből.

Mindebben semmi újdonság, a show-t mégis elviszik a jól kitalált fellépők. Az apa, Grug, igazi előember: ereje több van, mint esze, de Shrekre hajazó tenyeres-talpassága természetesen szerethető. Eep mindebben üt az apjára, kivéve, hogy lázad, tehát már gondolkodik. A főként a táplálkozásra koncentráló, szófogadó öcsike és a mindent túlélő anyós - csupa biztos patron. Az sem nóvum, de megnyerő, hogy a történéseket az apa szemszögéből látjuk: milyen küzdelmekkel jár átadni a vezető szerepet az új generációnak. S jön még a szépen kreált 3D-s körítés, ahol nyoma sincs a paleontológiai előtanulmányoknak, de repülő teknősök, színes ormányos egérkék zúznak, és a tengerfenék korallvilágát idéző, szürreális kavalkád tombol. Mi is kéne még?

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.