Animációs film

Nyakas kakas

Film

Fel kell nőni, hőssé kell válni, akkor is, ha teljesen lehetetlennek tűnik. Akkor is, ha egy kiskakasról van szó, akinek meg kell mentenie az elárverezés szélén álló farmot. Főleg akkor.

A főszereplő ügyefogyott, még kukorékolni sem tudó Totónak kell ugyanis kiállnia egy bokszmeccsre, értsd: kakasviadalra, hogy mentse otthonát, barátait és a kótyagos tojás haverokat. Mindezt olyan körítéssel, amelyben a filmes utalások száma meghaladja a jól sikerült poé­nok számát. Pedig az alkotók láthatóan nagyon igyekeznek: a Marvel-hősök, A keresztapa, a 8 mérföld vagy éppen a Karatekölyök is visszaköszön, míg főhősünk végérvényesen a tyúkól Rockyjává nem válik. Heroikus küzdelem ez hősnek, nézőnek egyaránt, mert a kiutalások sokszor szétszabdalják a gyerekmesét, s hiába szólnak a gyermekek kíséreteként moziba sodródott felnőtteknek, csak kevés alkalommal tudnak igazán szerves részévé lenni a történetnek. Közben van csihipuhi meg tanulság, a figurák mókásan és igényesen vannak megrajzolva. Probléma egyedül a történet emberi világával lehet – ritkán sikerül ugyanis úgy eltérni a Disney-kliséhez szokott emberábrázolástól, hogy az ne elrettentő legyen. Itt nem is sikerül. Cserébe viszont meg­győznek minket, hogy nemhiába baromfiak a főszereplők, mert az állati figurák tényleg sokkal szerethetőbbek. Összességében mindez mérsékelten vicces, de mindenképpen szerethető; némi bumfordiság ellenére pedig azért kedves mese, így hát a célkorosztálynak nem lesznek aggályai. A végén mindenki kukorékolhat.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.