Film

Cloverfield Lane 10.

  • - kg -
  • 2016. május 21.

Film

Marketingből jeles: a címben elhelyezett utcanév egy sokak által becsben tartott szörnyfilmmel teremt azonnali kapcsolatot, szóval a kérdés máris adott: lesz szörny vagy nem lesz szörny? A 2008-as Cloverfieldben volt szörny, a Cloverfield Lane 10.-ben viszont John Goodman van. Minőségi csere, mert Goodman mégiscsak egy színészkirály, közöttük is az egyik legnagyobb, aki reptében is eljátssza a telefonkönyvet, de nem ragoznánk tovább, aki király, az király és ő az. Az egész filmet ő tölti ki, meg a nagy kérdés: mi van, ha a falu bolondjának, aki a kert végében bunkert épít, mert azt hajtogatja, hogy jön a világ vége, egyszer csak igaza lesz, és tényleg jön a világ vége, mondjuk egy ki­adós alieninvázió formájában? És mi van, ha a bunkerépítés csak az egyik őrülete emberünknek; mi van, ha a szándékai nem pusztán emberbarátiak? Goodman feladata, hogy folyamatos találgatásra késztesse a közönséget és azt a két fiatalt, akik vannak olyan szerencsések vagy épp szerencsétlenek, hogy egy bunkerfedél alá kerültek vele. A goodmanológusok örömmel nyugtázhatják, hogy e remek színész végre valahára tehetségéhez méltó, kiadós szerepet kapott és nem valami minőségjavító beugrást, ami arra kell csak, hogy a sztárok játékát felhozza. A bunkerhangulat és a házigazda mögöttes szándékai körüli állandó dilemmázás remekül áll Goodman alakításának; a film is addig tud a műfaji nagyátlag felett maradni, amíg a bunkerbe zárt hármas csiki-csukijára és nem a „lesz szörny vagy nem lesz szörny” hamleti kérdésre koncentrál.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.