Film

Cloverfield Lane 10.

  • - kg -
  • 2016. május 21.

Film

Marketingből jeles: a címben elhelyezett utcanév egy sokak által becsben tartott szörnyfilmmel teremt azonnali kapcsolatot, szóval a kérdés máris adott: lesz szörny vagy nem lesz szörny? A 2008-as Cloverfieldben volt szörny, a Cloverfield Lane 10.-ben viszont John Goodman van. Minőségi csere, mert Goodman mégiscsak egy színészkirály, közöttük is az egyik legnagyobb, aki reptében is eljátssza a telefonkönyvet, de nem ragoznánk tovább, aki király, az király és ő az. Az egész filmet ő tölti ki, meg a nagy kérdés: mi van, ha a falu bolondjának, aki a kert végében bunkert épít, mert azt hajtogatja, hogy jön a világ vége, egyszer csak igaza lesz, és tényleg jön a világ vége, mondjuk egy ki­adós alieninvázió formájában? És mi van, ha a bunkerépítés csak az egyik őrülete emberünknek; mi van, ha a szándékai nem pusztán emberbarátiak? Goodman feladata, hogy folyamatos találgatásra késztesse a közönséget és azt a két fiatalt, akik vannak olyan szerencsések vagy épp szerencsétlenek, hogy egy bunkerfedél alá kerültek vele. A goodmanológusok örömmel nyugtázhatják, hogy e remek színész végre valahára tehetségéhez méltó, kiadós szerepet kapott és nem valami minőségjavító beugrást, ami arra kell csak, hogy a sztárok játékát felhozza. A bunkerhangulat és a házigazda mögöttes szándékai körüli állandó dilemmázás remekül áll Goodman alakításának; a film is addig tud a műfaji nagyátlag felett maradni, amíg a bunkerbe zárt hármas csiki-csukijára és nem a „lesz szörny vagy nem lesz szörny” hamleti kérdésre koncentrál.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

A falu bolondjai

Hadházy Ákos második videón is dokumentált parlamenti találkozása Orbán Viktorral pontosan úgy sikerült, mint az előző, mintha az a több mint két esztendő el sem illant volna, mintha még mindig 2023 júniusa lenne.

A mártír

„Ki ölte meg Charlie Kirköt?” – ezt énekelhetné valamelyik NER-kompatibilis polbeat együttes, ha volnának olyanok.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.