étel, hordó

Mozata

  • ételhordó
  • 2021. november 3.

Gasztro

Libanoni konyha a Párizsi utcában.

„…a nyarat a libanoni cédrusoknál töltöttem, ahol cédrusokat festettem. Később hosszabb tartózkodásra Aleppo városát kerestem fel, ahonnan két hónapi tartózkodásom után egy kígyó zavart el. Innen egyenesen Budapestre jöttem, ahol egy irányadó helyen két kézzel, de csillogó szemmel azzal fogadtak: talán a Jó Isten küldte hozzánk…” – írja Önéletrajzában Csontváry-Kosztka Tivadar, de sajnos arról nem számol be, hogy libanoni, szíriai tartózkodása idején mivel táplálkozott, táplálkozott-e egyáltalán bármivel az ivóvízen és a fényeken kívül, arról pedig végképp nem lehet fogalmunk, hogy a mester közvetlen környezete mit evett. A Párizsi utca 3. alatt működő Mozata étteremben a tradicionális libanoni konyha legjavát ígérik, ami  kimerítő válasszal kecsegtet, ám odabent egyértelmű, hogy szó sincs 100 éves nosztalgiáról, múltba révedésről. A várt minibüféjelleg helyett kimondottan tágas és modern a belső, az arab folklór sem köszön vissza a falakról vagy dekorációként. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.