étel, hordó

Mozata

  • ételhordó
  • 2021. november 3.

Gasztro

Libanoni konyha a Párizsi utcában.

„…a nyarat a libanoni cédrusoknál töltöttem, ahol cédrusokat festettem. Később hosszabb tartózkodásra Aleppo városát kerestem fel, ahonnan két hónapi tartózkodásom után egy kígyó zavart el. Innen egyenesen Budapestre jöttem, ahol egy irányadó helyen két kézzel, de csillogó szemmel azzal fogadtak: talán a Jó Isten küldte hozzánk…” – írja Önéletrajzában Csontváry-Kosztka Tivadar, de sajnos arról nem számol be, hogy libanoni, szíriai tartózkodása idején mivel táplálkozott, táplálkozott-e egyáltalán bármivel az ivóvízen és a fényeken kívül, arról pedig végképp nem lehet fogalmunk, hogy a mester közvetlen környezete mit evett. A Párizsi utca 3. alatt működő Mozata étteremben a tradicionális libanoni konyha legjavát ígérik, ami  kimerítő válasszal kecsegtet, ám odabent egyértelmű, hogy szó sincs 100 éves nosztalgiáról, múltba révedésről. A várt minibüféjelleg helyett kimondottan tágas és modern a belső, az arab folklór sem köszön vissza a falakról vagy dekorációként. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.